Gå til innhold

Sydentips :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til kreta i oktober, med jente på da nesten 5 mnd :-) Lurer derfor på om noen har erfaringer, hva er lurt å huske på, hva bør vi ta med, o.l, både til flyreisen og i varmen :-) Blir glad om dere kan dele erfaringer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne opp for deg jeg;) lurer i grunnen på det samme....vi skal til tyrkia i okt...jeg startet en tråd jeg også men det gjaldt i grunnen bare hva man fikk ha med gjennom sikkerhetskontrollen.....

så dytt dytt!!

Skrevet

Så flott, håper vi får noen gode tips da :-) Og god tur til dere :-)

Skrevet

Vi reiste med vesla i sommer da hun var 5 uker. Vi hadde med bleier - det var DYRT! Vi var på Kypros. Jeg fullammer så vi trengte ikke tenke på erstatning eller mat på glass. Hun brukte ikke klær hverken på dagen eller natta, det var så varmt. Hun hadde bare bleie på. Men vi hadde henne ikke ute på dagtid da, trillet i resepsjonen og matsalen for det var veldig varmt i skyggen også.

Jeg ammet da flyet gikk opp og da det gikk ned.

Skrevet

god tur til dere også!:)

tror ikke det er så himla varmt i oktober så satser på at det går fint å være ute på dagtid med lille gutt..han er 11mnd da...

Skrevet

Hei!

Kom hjem fra Mallorca for en drøy uke siden, reiste med 4-åring og baby 8 mnd:)

Alt av babymat etc får man helt problemfritt ta med gjennom sikkerhetskontroll.

Vi tok med bleier da dette er dyrt. Tok også med det mini trengte av grøt, fruktmos etc da barnematen der nede inneholder sukker....I tillegg er det jo greit med kjente smaker man vet barnet liker og ikke får magevondt av.

Tok med egen vogn med god kalesj (babyjogger) Hvis dere velger å benytte tilbud om trille fra reiseoperatør er det helt nødvendig med paraply eller ekstra solskjerm så lille ikke får sol på seg. Dersom vognen deres ikke har veldig god kalesj trenger dere muligens dette uansett. Vi pakket vognen i prampack-veldig greit for der ble det også plass til alt av bleier, leketeppe, babymat etc:))

Ellers tok vi med bæresele til flyplassene-helt genialt!

Det var veldig varmt nå (30 grader i skyggen hver dag og luftfuktighet opp til 75...) så det var ikke mye klær som ble brukt på mini, men anbefaler t-shirts. Dette bruker i hvertfall ikke vi mye på baby hjemme, men var helt genialt der nede fordi det er mye luftigere enn body.

Kommer ikke på mer i farten, men ønsker dere riktig god tur!!

Skrevet

VaR i Spania da bolla var 6 mndr:

- ta med prampack den rommer myyyye

- bleier er dyrt, ta med

- nestle glass finnes overalt

- grøt er vanskeligere å finne så ta med favoritten om dere har en

- ta med bilsete så kan ungen sitte i det på flyet om det er ledig plass.

- solhatt og solkrem

- leker på flyet

- ekstra mat til reisen tilfelle forsinkelser

- tynnelangermede topper- svakt og beskytter mot sola litt

-

Skrevet

Takk for gode tips begge to :-) Leier man prampack på flyplassen, eller må man kjøpe det, og hvor isåfall? gjelder det da som ekstra bagasje, eller får du den med uten å betale ekstra? regner ikke med man betale ekstra baggasje pris for vognen? Aldri reist med baby før, så jeg er ltt grønn :-p

Skrevet

Prampack tror jeg man må kjøpe (ikke 100% sikker da), vi kjøpte på babyshop, mulig det er billigere på nettet et sted.

Prampack teller ikke som bagasje, heller ikke bilstol. Og så får

Man 10kg ekstra til babyen. I hvert fall med SAS.

Det fine med prampack er at vi hadde vogn, vippestol, melkepulver, bleier og leketeppe i den... Og så en koffert hver + bilstolen, den sov hun i på flyet.

Skrevet

jeg så på finn at man kan leie prampack i fra kr 300 ca pr uke fra forskjellige steder i landet... iu bergen der vi er fra vra det 350 kr for en uke og 500 i dep.....

tror vi gjør det:)

Skrevet

og den kna man altså stappe full uten at det teller som bagasje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...