Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Har veldig liten plass på soverommet, og bruker midlertidig en reiseseng til minsta som er 20 mnd. Hun blir storesøster snart, men hvordan gjør vi det da med senger? Samsoving med den minste, eller kommer hun bare til å bli sjalu? Samsoving med begge to?? Da trenger vi i tilfelle større dobbelseng... Har vel plass til to sprinkelsenger såvidt, men skal vi kjøpe to nå som eldstejenta kun får bruk for den 1 års tid til? PS, skal flytte og få større plass, men trenger en løsning nå i et halvårs tid...
jaaada Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 vi har 18mnd mellom våre og snuppa sov i vognbagen de første mnd av sitt liv. funket veldig greit, hun sov godt da det var trangt og intimt i bagen (bedre enn broren gjorde når han ble lagt i en stor seng fra starten av) og vi kunne enkelt bære henne opp når hun var sovnet:) for oss har ikke samsoving vært en issue da det på den måten hadde blitt ekstra lite søvn på oss foreldre. lykke til!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Så det betyr at dere bare har ett soverom.? Jeg tror jeg ville samsovet med minste og latt jenta fortsatt sove i reisesengen. Evt. kjøpt en vugge til minsten for å henge i taket. Da sparer man gulvplass ihvertfall. Her lot vi største gå over på sove i sprinkelseng på eget rom, mens lillebror samsov med oss eller sov i en vugge ved siden av dobbeltsenga vår.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Jeg ville unngått samsoving hvis det er mulig. Det skaper bare dårlige vaner som er vonde og vende! Jeg ville hatt storesøster i reisesenga fortsatt, også hatt babyen i vognbag! De bittesmå trives godt i vognbagen er min erfaring, der er det trangt og lunt Mye bedre enn en stor seng Så ville jeg heller kjøpt stor-jente-seng til storesøster og sprinkelseng til lillesøster/bror når dere flytter. Problem solved hehe ,)
lioness* Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Samsoving er ikke nødvendigvis en dårlig vane for alle. Vår sønn sover mye inne hos oss. Han får komme inn i senga vår når han vil, dvs. han kommer inn de fleste netter. Han elsker å kose seg i midten mellom mamma og pappa, og vi elsker å ha han der. Finfin situasjon for oss, helt uaktuelt for andre.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Signerer. Syns ikke det var en vane som var vond å vende at jenta vår samsov med oss. Dessuten er det veldig lettvint når man ammer. Da kan man sove, mens barnet dier. Gutten vår samsov med oss de første par mnd, før han gikk over til å sove i vugge ved siden av senga vår. Jenta vår samsov med oss i 4 mnd. Så gikk hun over til egen seng. Men selvsagt hender det at de våkner og får sove sammen med oss. Men det er jo koselig og trygt for barnet Men det er klart at nattesøvnen kan bli litt dårligere for alle sammen når man samsover, spesielt når barnet blir større og blir mer urolig og begynner å sparke og slikt Personlig ble nattesøvnen mye bedre av å samsove den første tiden, fremfor å skulle få barnet til å sovne i egen seng igjen etter at h'n hadde spist. Men dette må jo hver enkelt vurdere. Som et ble sagt: For noen er samsoving en god løsning, for andre er det er en dårlig løsning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå