Gå til innhold

Skal jeg snakke med moren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 4. Hun går går godt sammen med alle ungene i barnehagen og har mange venner. En av jentene vil hun imidlertid ikke ha noe med å gjøre. Hun sier for eksempel at hun ikke får være med henne hjem og ikke komme i fødselsdagen hennes. Jeg forstår datteren min godt. Denne jenta sier mye stygt til min datter og er frekk mot de fleste. Dette gjør henne lite poppulær dor å si det mildt. Jeg synes dette er veldig leit. Tidligere lekte de fint sammen selv om de sloss litt som jevnbyrdige.

Spørsmålet mitt er om jeg bør ta dette opp med moren. Jeg er ikke sikker på at hun vet hvordan det ligger ann, men dette begynner å bli et stort problem da både hun og jenta stadig ber om å få gjøre ting sammen med min datter etter barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer dette i barnehagen er jeg sikker på at barnehagen har observert dette som jenta di forteller hjemme, så jeg ville ikke sagt noe men heller luftet det for de ansatte i barnehagen :)

Skrevet

Hva de i barnehagen observerer vet jo ikke jeg. Det kan de ikke fortelle meg. Det jeg vet er at dene jenta stadig spør om å få være med oss hjem, hun går på "gym" med min jente fordi min jente går der osv.

Jenta vår har ofte med seg andre barn hjem. Tidligere var det bare denne jenta, men nå vil ikke min datter ha noe med henne å gjøre lengre. Det er leit for henne og sikkert for moren også, men jeg tror ikke de vet hvorfor det skjer. Kansje foreldrene kunne hjulpet datteren til å oppføre seg litt "smartere" om de viste hvordan hun blir oppfattet. Jeg liker ikke å se en jente jeg har kjent i flere år bli holdt utenfor av de andre barna, selv om jeg forstår hvorfor det skjer.

Skrevet

Kjenner du moren så hadde jeg gjort det, eller så bare ta det opp med ped.leder i første omgang.

Skrevet

Jeg kjenner henne ikke godt, men hun har ringt meg noen ganger og spurt om jeg kunne ta med datteren henne hjem fra barnehagen om hun har vært forsinket på jobb ol. Vi prater litt når vi ser hverandre ol, men vi er ikke veninner. Det er ikke enkelt å ta opp noe slikt, men det må vel være bedre at noen sier det rett ut enn at det bare får utvikle seg?

Fordelen med at jeg ikke kjenner henne så veldig godt er jo også at det ikke vil ødlegge noe vennskap mellom oss og at hun senere enkelt kan ungå meg om hun vil ;-)

HI

Skrevet

Ser den, men syns alikevel du skal ta det opp med ped.leder.

De burde ha sett det, men det virker ikke sånn for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...