Gå til innhold

Emmaljunga city cross eller edge duo


MonicaS83

Anbefalte innlegg

Hei, har noen av dere kjøpt vogn allerede? Eller har fra før? Jeg skal kjøpe emmaljunga, men er i tvil med duo eller city. City er ekstremt mye lettere og bedre å trille, men duo edge er større i bag delen.

Hva bør jeg velge? Tenker om babyen blir lang slik som faren, eller bør det gå greit i en vanlig city bag? Håper noen har erfaringer og kan hjelpe meg :)

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt city, hadde først planer om å kjøpr duo edge, grunnet at bagen skulle være større. Da vi var i butikken viste butikk dama oss begge madrassene i de forskjellige bagene, og madrassene var nærmest like lange, så da var valget lett. City crossen er mye lettere, og vi syns å den er bedre å trille, og ettersom bagene er nærmest like store, så gikk vi for den letteste løsningen hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi blir å kjøpe edge duo =) da med det letteste understellet. Skal kjøpe i oktober og gleder oss masse =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, var i går og testet ut og fant også ut at med det letteste understellet til Edge Duo så er den faktisk veldig lett og god. Omtrent som City'en bare mye større og bedre med luftingen under madrassen og liknende. Skal også kjøpe i oktober. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endte opp med city crossen vi da, med forskjellig fareg på bag og sittedel får mor litt forandring, og vogna var stødig men samtidig lett og god. bestilte fra sverige og sparte nesten to tusen på det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har Edge Duo fra forrige barn. Bruker den forsåvidt enda, en gang i blant til han som snart er tre år. Veldig fornøyd og har aldri syntes den var tung. Har også det letteste understellet. Den er skikkelig robust og god, og etter snart tre år ser den like ny ut. God plass i bag, så den passer fint nå som jeg får en liten en på vinteren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei1

 

Vi har valgt Emmajunga Edge Duo denne gangen :) Hadde Brio sist og da ble bagen altfor fort liten.. Så denne gangen gikk vi for god og stor bag da baby vil bruke denne delen mer i og med at barnet ikke er så stort da høsten/vinter kommer igjen. Vogna er lett og grei! Trodde den var mye tyngre men har sikkert noe med understellet å gjøre. Uansett så er jeg kjempefornøyd!

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å bestille Emmaljunga fra Sverige. Men jeg har ikke vært heldig og finne noen som sender. Har bare funnet en butikk i Karlstad, hvor man må hente selv. Hvor bestilte du din vogn fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte hos katti's babyshop i strømstad, men skal kjøre over grensa å hente den, samt noe annet babystæsj, og benytter anledningen til å få unna julegaver og mat/drikke innkjøp samtidig. er bare noen timers tur herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere tenkt å gjøre det med den 6000 kr-regelen? Er jo noe med at man bare får kjøpt for 6000 momsfritt. Vi prøver hvertfall å finne ut en måte vi kan slippe å betale moms på vogna. Er jo tross alt derfor man drar til Sverige....som regel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifht moms på vogna gjør vi det slik at vi river av all embalasje, putter oppi ei dyne og litt stæsj, også er det ingen som kan si at den er nyinnkjøpt, er det vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke slik at det er 3000 norske kroner per. Pers. Er vel i prinsippet å bare ha 3-4 personer i bilen så er vognen ++ innenfor lovlig kvote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del er jeg ikke i tvil. Babyen kommer i februar, og dvs at det skal være plass til voksipose el tilsvarende i bagen. Jeg synes citycrossen blir for liten til dette. En ting til (som dama på butikken sa) er at om man er liten selv, er det mer "naturlig" å velge ei lita vogn. Men til syvende og sist må man vel kjenne på hva man synes blir mest praktisk for seg og babyen som skal komme. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla-Turkis: For at dette kan gjøres må det være enheter med egen pris. Selv om Emmaljunga-vogna kommer i både bag og sportsdel blir den kjøpt som en enhet. Og den koster jo gjerne over 6000 kr. Og da får man ikke delt den på to eller flere personer. Er sånn jeg har blitt fortalt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

city crossen blir for liten? det skiller 2-3 cm på den og de andre emmaljunga bagene. vi prøvde med pose i bagen, ikkeno problem;) og mtp den tolla, blir vel som med de andre sverige turene, man tar den risken. tror ærlig talt ikke at juleshoppere på tur med ei (tom) barnevogn baki er det tollerene er mest opptatt av i førjulstria. men enhver får gjøre det som er best, for å spare to tusen kr tar vi ihvertfall den sjangsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir stoppet i tollen så er det jo pga en rutinekontroll. Hvis man er heldig bryr ikke tollinspektøren seg om vogna. Treffer vi en av paragrafrytterene så tar han hele vogna. Vi krysser fingrene for at inspektøren har nisselue og god julestemning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det Edge Duo på salg.. og for et salg,.. og mange Babyzillas hehe Sto 3 1/5 time tilsammen i køer på babyshop. andre som var der i stavanger`? Fikk tak i det dere ville? Er iallefall maks fornøyd med farge på vogn + understellet Uniq som er Unikt :) Veldig lett og god! Gleder meg til å ta den i bruk i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...