Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Vår datter på 11 mnd må bæres, synges, rugges og eller trilles i søvn. Klarer aldri å finne søvnen selv i senga. Om tre mnd skal hun begynne i barnehage, og jeg er veldig bekymret for hvordan søvnige skal skje der. De ansatte har jo ikke tid til å følge våre ritualer for å få henne til å sove, det skjønner jeg jo. Noen som har erfaring med søvn i barnehage for barn som sliter med å sovne selv?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Det tar ikke lange tiden i bhg før barnet ditt sovner uten problemer, det er jeg sikker på. Jeg har selv jobbet i bhg, og møtt foreldre som sier at barnet alltid må bæres og vugges i seng, men vi har aldri trengt å gjøre det. Barnet skjønner at det er annerledes i barnehagen, og det blir sitent på en annen måte. Dessuten ser selv de minste barna at de andre barna gjør sånn og sånn... Noen barn trenger at en voksen sitter tett inntil og koser litt, men jeg har aldri vært borti en som faktisk må bæres og vugges for å sovne selvom foreldrene må det hjemme. Det går nok veldig bra! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 jobber som ped.leder og jeg har hatt barn i gruppen som må bysses, bæres, trilles, synges for osv. Da gjør vi det som skal til. Ofte blir det lettere etter hvert. Men det er anderledes å sove i barnehagen en hjemme. Uvante lyder, lukter, mennesker. Barn som hjemme har sovnet lett som bare det kan også trege litt tid. Sakk med de asatte du. Fortell hvordan dere gjør det hjemme. Hva som funker best, sager hun liker osv. Når det er sagt blir ofte barna ekstra trøtte av å være i bhg så derfor kan det være søvnen går som en lek. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Tusen takk for svar begge to. Jeg har brukt så mye energi på å bekymre meg for dette. Godt å høre fra noen som jobber i barnehage at det som regel går greit etter hvert. Har sett for meg at lille rulla skal ligge å hylgråte mens de ansette bare lar henne ligge der, for de har jo x antall andre barn å ta seg av også.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Dette pleier å gå helt greit, til og med mitt lille søvn-monster lærte å sove uten byss og trill i barnehagen. Som regel er de så slitne i begynnelsen at de "besvimer" i vogna straks de blir lagt. Det er sant, de blir faktisk utrolig slitne av alle nye inntrykk, ansikter, rutiner og lyder. Hvis det er enkelte barn som trenger litt rugging på vogna i starten så pleier de ansatte å få til det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå