Gå til innhold

Trenger tips! (Bekkenløsning)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid for tredje gang. Sist begynte bekkenløsningen allerede i uke 13, og ble fullt sykemeldt i uke 22. Var da på krykkestadiet.

Hva bør jeg gjøre nå? Jeg trener regelmessig, jogging, zumba og litt styrke.

Har noen gode tips til øvelser/trening som forebygger?

Håper selvsagt at det blir bedre denne gangen. Yngstejenta blir snart fire, så det er ei stund siden sist svangerskap, men innser at jeg må være forberedt på at bekkenløsningen sansynligvis kommer igjen, men vil gjøre det jeg kan for å utsette det lengst mulig!

Blir superglad for gode råd og tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er iallefall kjempeflink som trener! Styrke er bra!Jeg trente ikke noe som helst under graviditetene. Men angrer veldig på at jeg ikke var "opptrent" før sv.skap nr.1 for så å holde det ved like både i og mellom svangerskapene. Tror det ville hjulpet meg endel.....

 

Det er vel ofte slik at når en har hatt bekkenplager under en graviditet så får en det gjerne i flere. Hvis det kan være en trøst så var jeg på krykkestadiet f.o.m halvveis i svangerskap nr.3, men i sv.skap nr 4 slapp jeg krykkene. Årsaken for min del var vel at da jeg måtte bruke krykker hadde jeg mye smerter i fremre del av bekkenet, mens de tre andre svangerskapene hadde bekkenlåsning/løsning i leddene bak - noe som også var ganske hemmende men på en helt annen måte.

 

 

 

Lykke til

Skrevet

Hei =) Jeg er i uke 27 med nr 3 og fikk såklart BL denne gang også. Jeg tok tidlig kontakt med legen og fikk henvisning til fysio i uke 18, men allerede da var det litt i seneste laget iflg min fysio.

 

Pga sommerferie gikk det 3 uker uten behandling i sommer, men har siden beg av aug hatt 2 behandlinger pr uke. De neste 3 ukene blir det kun en gruppetrening på fysio klinikken fordi min faste fysio er på ferie....

 

Jeg har fått tøye øvelser, der det strekker i bekkenet (rompa) og har fått klar beskjed om hva jeg kan og ikke kan gjøre. Skal ikke løfte ungene mine eller de på jobb, ikke sitte rett på gulv, ikke krysse bena, knipeøvelser er et MUST! og skal heller ikke gjøre husarb i form av støvsuging, bæring, gulvask o.l. Jeg vet det er mer, men husker ikke =) =)

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning sist svangerskap, og det startet opp igjenn denne gangen også. Hadde skikkelig smerter en periode og der jeg bodde hadde vi flisgulv på stua :/ alt for hardt til bekkenet. Jeg begynte å gå med crocks inn og det ble bedre. Jeg ble jo helt bra og har nesten ikke bekkenløsning nå. Vet ikke om det er det som gjorde utslaget, men det kan være verdt et forsøk?

Skrevet

Ohoi, jeg vet: kom deg til en osteopat!

 

Jeg var plaget i svangerskapet og i to år etterpå det. En eneste time hos osteopat hos Majorstuen Osteopati og Kiropraktikk og jeg var kvitt hele greia. Tror det fremdeles ikke.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...