Gå til innhold

Raping og luftsmerter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min sønn på 10 dager, har nå de siste dagene vært en del plaget med luftsmerter.. Han svelger mye luft når han spiser, og det er veldig vanskelig for å få ham til å rape etter ammingen.. Noen som har noen gode tips til å få frem denne berømte rapen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noen ganger samme problem når min lille jenta var mindre. Fungerte ofte om jeg la henne på magen, hun prøvde da å løfte hodet og når hun tok i så kom ofte en stooor rap ut. Kanskje høres rart ut men fungerte bra. Å bære de liggendes på mage over armen, litt vanskelig å forklare, men de ligger på langs over armen fungerte også, dessutom så blev hun veldig rolig å slappet av.

Lykke til med rapingen=)

Skrevet

vi hadde samme problem og etter litt googling fant vi dette tipset:

trinn nr 2, funker HVER gang:)

ett annet tips er å prøve kollikkmasasje, står beskrevet under kollikk i spebarnsboken.

prinsippet er å massere magen og trykke bena mot magen for å få ut lufta.

lykke til!

Skrevet

Et triks som alltid funker her hjemme når vanlig på skulderen ikke funker er: hold babyen slik at han/hun liksom "sitter" på låret ditt med bena inn mot mellom bena dine og liksom hump/rist på benet (sånn irriterende risting med benet som noen gjør på kino). Da kommer det alltid en rap her ihvertfall. Lykke til :)

Skrevet

Takk for gode tips og råd :) satser på at vi får frem rapen etterhvert, det gjør så vondt i mammahjertet når man ser hvor han sliter med luftsmerter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...