BareMeg73 Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Min lille snupp på 11 uker plages endel med magen. Jeg drikker og spiser ikke ting som kan gi henne vondt i magen - tror jeg! Jeg spiser bl.a ikke erter, løk, kål, jordbær, melkeprodukter. Og jeg drikker ikke kaffe/te eller kulsyreholdig drikke. Tenker at det er min skyld at hun har vondt i magen, at det er noe jeg spiser eller drikker. Men jeg vet ikke hva det kan være... Kan hun ha vondt uten at det er noen "grunn"?
InsomNina Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Det tror jeg så absolutt! Hun er jo så liten enda, mye som skal på plass av tarmer og system i magen, og det tar tid. Tulla her hadde endel vondt i starten hun også, og jeg spiste nesten bare havregrøt og knekkebrød den tiden. Av og til kan det kanskje være noe du har spist som du ikke tenker over, men det kan også komme av andre ting. F.eks at hun svelger mye luft når du ammer. Ikke alltid like lett å høre det heller! Det går over!!
Babyønske �� Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Det er fullt mulig med magevondt som skyldes andre ting enn ditt kosthold. De har jo et umodent tarmsystem som skal "gå seg til". Kan hun ha låsninger i rygg/nakke kanskje? Det kan gi problemer med magen. Kan være verdt å sjekke ut hos kiropraktor eller manuellterapeut(barn behandles gratis)
togutter-08og10 Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Mitt råd er å ikke ha dårlig samvittighet for hva du har spist. All gråt er ikke magevondt og all magevondt skjer ikke pga hva mor har spist. Ja løk og kål bør man kanskje unngå, men litt kaffe skader ikke. Hvis mor er fornøyd smitter det over på babyen. Jeg har stort sett spist og drukket det jeg har lyst på i begge svangerskapene og ammeperioder. Mine barn er fiske og raske og veldig lite syke. Lykke til.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Jeg mener å ha lest et sted at bl a Gro Nylander har sagt at det er en myte at det som oftest er mors kosthold som skaper trøblete mage. Ofte er det vist "bare" umodne tarmer. Min gutt hadde også mye luft i magen. Jeg kuttet ut alt av grønnsaker som gir luft, sjokolade, kaffe, kullsyre +++ i en uke. Da dette overhode ikke ga effekt bestemte jeg meg for å ikke tenke mer på kostholdet mitt og heller la det gå seg til. Nå har han ikke særlig med luft i magen og er snart 3 mnd
BareMeg73 Skrevet 11. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2011 Takk for oppmuntrende svar :-) Hun skal til manuell terapeut i morgen, for å utelukke at det er noe slikt hun sliter med. Visste ikke at det var gratis, men det er jo fint! :-) Jeg har så dårlig samvittighet når hun har vondt, tenker at det er min skyld. Og jeg ser jo at hun sliter med å få promp og bæsj ut. Hun krester og gråter og vrir seg, så kommer det en liiiten brun flekk i bleia. Hun sover veldig korte blunder og (5-10 min). Om natta sover hun inntil meg (jaaa jeg vet at det ikke er bra...) og da sover hun bedre. Men våkner da og med tydelig vondt. Huff stakkar lille :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå