Gå til innhold

Usikker... Hvor tidlig kan man få UL ?


linnmaria

Anbefalte innlegg

jeg lurer veldig på når man tidligst kan få en UL. Jeg har vært på en Jordmor time, men klaffa ikke med denne dama i det heletatt. hun sa så mye dumt, og var veldig dømmende. Men før jeg gikk til denne timen hadde jeg regna ut at jeg var 7+ uker på vei. hun mente at den dagen (sist torsdag) var begynnelsen på uke 6. men jeg har også i ettertid regna på flere steder på nettet. og disse sier at jeg nå er i begynnelsen av uke 8.

Dette gjør meg litt små nervøs. Vil jo gjerne vite med litt mer sikkerhet.

Og er det noen som vet hvordan man kan bestille en UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min som har bestilt for meg tidligere.

Med forrige barn hadde jeg ultralyd allerede i uke 6. Nå er jeg i uke 4 eller 5 (fikk positiv test i dag) så jeg skal bestille meg en legetime i morgen.

Men jeg skal igjennom en fosterdiagnosegreier igjen, hadde det med barn nr 2 pga første barn har ett handicap.

Tror nok ikke at du får ultralyd før "bare" pga dere mener en uke i forskjell. Må nok vente på den "stander" timen hvis du ikke betaler for det selv.

For meg har det ikke noen betydning om jeg og lege/jordmor er uenig i ukene, jeg får fasiten når jeg kommer på kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Det skal litt til å bli henvist av lege for tidlig UL. Men du kan jo beatille en selv på en privatklinikk, feks Aleris el.l. Det koster litt, men kan jo være verdt det dersom du er bekymret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Jeg tok Ul privat i uke 5. Da så de en fosterpose og en plomme sekk. Hjertet var for tidlig å se, men de fleste mener at godt ute i uke 6 og 7 så burde det være mulig?

Følg med på hcg verdi hver 72 time og se etter dobbel stigining i begynnelsen. det kan roe en litt ned.. men etter en viss grense så slutter den å øke til det dobbelte , men det er gjerne etter noen hcg blod tester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...