Gå til innhold

Hadde dere babyshower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt veldig `in` å holde babyshower for venninner her i bygda. Spesielt èn venninnegjeng er veldig ivrige og holder storstaselige showers for hverandre.

Kan ikke se for meg at de nærmeste venninnene mine kommer til å gjøre dette... ikke at jeg har så mange nære venninner heller :P Så hvor normalt er egentlig denne tradisjonen rundt omkring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri had sånt i vår vennegjeng, men fikk barselsbesøk som er gammel norsk tradisjon, med noe til den lille og så fikk jeg også gjerne en oppmerksomhet, feks blomster eller annet.

Skrevet

Ja, barselbesøk er jeg også vant til... fikk masse fine gaver og koselig oppmerksomhet etter fødsel, og det var stor stas.

Men blir litt usikker på hvorvidt man skal ´forvente´ en babyshower nå, og hvordan blir det med barselbesøk/barselgaver når babyen har kommet da... hehe, alt man skal lure på :)

Skrevet

Min mor gir aldri noen gave før etter at babyen er født. Kjøper ingenting heller. Det er vel den gamle skolen, da det ikke alltid går bra med fødselen (det er jo mindre vanlig nå).

Babyshower er vel litt som Halloween, amerikansk tradisjon som noen tar til seg. Jeg har aldri vært med på å holde en eller fått en, men det er kanskje fordi de på min alder holder på barselbesøk- tradisjonen? Jeg er 33 år. Kanskje mer vanlig hos de som er yngre.

Selv synes jeg det er veldig kos med barselbesøk, men tenkte litt på å holde et lite selskap for mine venninner mens jeg var høygravid. Ikke for å få gaver, men for å skravle litt og kose oss med te og kaker! ;-) Endte med at jeg ikke orket!

Skrevet

Ikke vanlig i min venninne gjeng, men vet det er vanlig blandt andre her i byen.. men stort sett blandt de litt yngre...

Ettersom jeg er så sosial av meg og elsker å ha små selskaper så kunne jeg godt tenke meg noe slik (ikke for gavenes skyld, men for selskapets) Og jeg holder Halloween fester for ungene også... inkl mammaer... Alle kler seg ut og vi spiser skumle kaker og godterier, pynter huset med Halloweenstæsj.... og allerede enuke før Halloween skjærer vi ut gresskar.

Jeg tviler på at det blir halloweenfest hos oss i år, siden vi da nettopp er kommet hjem fra tur, men jeg har veldig lyst til å ha en eller annen form for "før-fødsel-seskap" med venner =)

Skrevet

Jeg har aldri fått eller vært med på å arrangere babyshower. Jeg kjenner noen få som har vært med på det.

Jeg synes det er koselig med barselbesøk og sendingsgaver.

Skrevet

Har aldri vært på en engang. Så det er vel kanskje ikke såååå vanlig.

Bor på sentrale østland.

Skrevet

Har aldri vært på det og kjenner ingen som har vært på det, såvidt jeg vet. Mulig det er mer vanlig blant mødre som er litt yngre enn meg? (Jeg er 35)

Skrevet

Jeg vet bare om ei som har hatt babyshower, det var søsteren som arrangerte det som en overraskelse. Så det er ikke vanlig i min alder (31) og omgangskrets. Synes innerst inne at det er noe tull. Mye hyggeligere med flere barselbesøk hvor hovedpersonen faktisk har ankommet verden!

Skrevet

Hadde ikke babyshower selv, men ei venninne hadde det i fjor og jeg syntes faktisk at det var veldig hyggelig jeg :) Kjøpte da gave til babyen i magen og gave til mor. Hun bakte kaker og boller osv og vi hadde en kjempehyggelig dag(var ca 10 stk). Bare masse babypjatt osv.

Var den første babyshoweren jeg var i,

Skrevet

Jeg arrangerte en form for babyshower for ei god venninne på jobben. Inviterte alle jentene på jobben og gjorde det som en overraskelse for hovedpersonen. Hun satte veldig pris på det, og vi hadde det superhyggelig. Noen spleiset på en litt dyrere gave, og noen kjøpte noe smått til enten mor eller den lille i magen. Var ikke gavene som var hovedfokus, heller samværet :-)

Etter dette ble det en tradisjon å ha en "babyfest" for de som var gravide på jobben, og vi fortsatte og invitere de som hadde sluttet.

Desverre for meg var det ingen av disse jentene som gadd å arrangere babyfest for meg når jeg ble gravid noen år senere :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...