Gå til innhold

Hjelp, svigers har kjøpt forovervendt bilsete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde da to seter... I vår bil satt han bakovervendt lengere enn de fleste, men i mine foreldres bil hvor de var avhengig av å ta stolen inn og ut av bilen, måtte jeg ha en som var enkel å feste. Jeg tenkte lenge frem og tilbake hva slags stol jeg skulle kjøpe, og jeg vurderte det til det beste at det var best med en framovervendt stol som var enkel å feste.

Selv om forankringsselene lå igjen i bilen, så ble det for mye for de å feste stolen rikitg, stramme og være sikker på at stolen var riktig. Poenget med at de skulle ha stol var jo at de skulle kunne hente minste av og til fra bhg dersom det kræsjet med våre jobber.

Er ikke alle som har isofix i bilen og jeg forventer vitterlig ikke at mine foreldre skulle bytte ut en gulle god bil for at jeg ville ha isofix i DERES bil... Er vel mange her som er tåpelige nok til å forvente det også av sine foreldre, hehe:)

Heller en korrekt fremovervendt stol enn en galt festet bakovervendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første; det er svigerforeldrene dine. La mannen din ta opp problemet her.

For det andre; dersom det er under 30 dager siden de handlet kan de levere det tilbake og evt kjøpe et annet sete.

Og for øvrig så ser jeg ikke helt problemet med å av og til bruke forovervendt sete. De selges jo, det betyr jo at de er godkjente. Og jada jada - bakovervendt er tryggest, jeg vet det!

Skrevet

Skulle gjerne gjort det, men det er fysisk umulig :-(

Skrevet

Håper for alles del at de ikke krasjer og barnet blir skadet. Da er det jammen ikke bare hans sak!!

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å sette barnets beste først...

Skrevet

På Barnas Hus bytter de ikke bilstoler.

Skrevet

Hvis svigerforeldrene mine hadde gått å kjøpt forovervendt ETTER jeg hadde sagt mitt barn skal sitte i Bakovervendt, så hadde jeg bitt rimelig forbannet. Da tar de hverken meg eller barnet alvorlig. Og de hadde ikke fått kjøre på barnet mitt, ferdig med det. Jeg hadde blåst i hvor sure de hadde blitt.Det er viktigere at barnet mitt er 100 % trygt, og det er det ikke i et forovervendt barnesete.

Skrevet

ja det går fint så lenge du ikke finner på å kræsje ;)

Skrevet

Eh...det er de ikke i et bakovervendt sete heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...