Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Jeg er 35 år og nylig skilt fra min mann. Vi har to barn og jeg har vært hjemmeværende i mange år mens han har dyrket karrieren sin. Nå er jeg tilbake på jobbmarkedet men ser at det ikke er lett for meg. Jeg er udannet innen et kreativt yrke og dette virker veldig riktig for meg som person, men dessverre vokser ikke jobbene på trær og med lite arbeidserfaring ser det verre ut. Jeg har funnet en utdannelse som interesserer meg, men det er en veldig ikke-kreativ utdannelse - noe helt annet enn det jeg brenner for. Men samtidig er det en god tre-årig utdannelse og jeg er veldig interessert i dette også. Nå står jeg foran et valg. Skal jeg gi slipp på den kreative drømmen som gir mindre penger og en usikker framtid? Eller skal jeg gå i gang med et studie hvor jeg kanskje stiller sterkere på arbeidsmarkedet når den er fullført. Jeg er egentlig også livredd for at jeg ikke klarer eksamen, at jeg ikke er i stand til dette i "min alder" med to barn og følge opp samtidig. Det er en nettutdannelse innen helse og første året tilsvarer medisinsk grunnfag. Ville du gjort???
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Sørg for at du og dine barn har noe å leve av. Få deg en jobb, eller ta utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 HI Ja det hadde jeg jo tenkt til. Men jeg vipper mellom to valg: ta utdannelse og få meg en jobb på det. Eller å satse alt på mitt kreative yrke? Penger må jeg jo ha for å leve, men jeg vet bare ikke hvilket veivalg jeg bør ta nå? Det jeg brenner for- det utrygge valget men som kan funke.....eller utdannelse og nye jobbmuligheter om tre år.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Kan du forvente å leve av den kreative karrièren din? Hvis ikke: Sats på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Hi Ja, men det vet jeg ikke på forhånd. Blir ikke nødvendigvis selvst.næringsdrivende, men om jeg vil lykkes blir jeg nødt til å satse all min tid og energi for å få det til. Uten garanti om det vil resultere i annet enn en "vanlig" jobb innen f.eks klesindustrien. Men med en utdannelse vil det jo være usikkerhet ang. om jeg klarer tre år og mange eksamen. Og noen garanti for jobb har man jo aldri, men jeg stiller nok sterkere og lønnsmessig høyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå