Gå til innhold

Hvilket stellebord når man liiiiten plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en veldig liten leilighet, og jeg har ikke lyst å dra et stellebord inn og ut av det lille badet våres hver gang det skal brukes...

Hvilken løsning har dere andre som bor litt trangt?

De som har den på stua etc. hvordan gjør dere det med vann? Må jo ha det innen rekkevidde?

Noen typer stellebord som egner seg godt for de med liten plass??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo vegghengt stellebord som tar liten plass. Hvis du har lyst til å ha stelleplass på badet er det vel eneste mulighet om man har veldig liten plass på badet. hvis man har veggplass å skru i selvfølgelig..

Vi har stelleplass på en kommode inne på soverommet. Har med vann i en bolle når vi skifter bleie. Nå har vi hatt det sånn i snart 1 år og syns det har fungert helt fint. Litt tilvenning å huske vann i starten, men bare en vane.

Skrevet

Vi kjøpte " gulliver" stellebord fra Ikea, og brukte det de første 2månedene - men det ble så trangt på badet. Så jeg flyttet rett og slett stellematten inn på vaskerommet - la den på toppen av vaskemaskinen, og har da vask rett ved siden av. Når hun ble 5mnd så var det umulig å ha henne liggende i høyden, da hun rullet hit og dit, så da endte stellematten opp på badegulvet (da har jeg jo vasken innen rekkevidde) - og det er faktisk den løsningen jeg er mest fornøyd med. Særlig nå som hun helst vil stå oppreist/sitte på fanget når vi tar på klær osv så er denne løsningen helt suveren :) :)

Skrevet

stellebord er ikke HELT nødvendig. Veldig greit også med en vanlig kommode til klærne på soverommet, og den opp-blåsbare stelle matten fra IKEA som du kan flytte rundt forbi og ha liggendes under feks badeinnredningen når den ikke er i bruk. Min erfaring fra 2 små barn er at man går over til våtservietter etter 1 mnd ca. den første mnd kan man da bare ha en skål med vann i til mesoftene/fillen. Det som er genialt med den opp-blåsbare stellematten rett på gulvet er at man aldri behøver å være redd for å miste babyen på gulvet når han spreller som værst i 6mnd ++ alderen:) Kan for øvrig anbefale malm kommode fra IKEA, den største med 2 små skuffer overst. da trenger du ikke skap eller andre oppbevaringsting til klærne:)

Skrevet

Det første stedet jeg bodde når jeg fikk baby hadde et særdeles iskaldt bad, så der sto stellekommoden i stua. Kjøpte et sånn sett på IKEA med stødig liten vannbalje og søppelbøtte, så funka det som gull.

Der vi bor nå hadde et stellebord spist opp plassen på badet, så vi har rett og slett en stellematte på gulvet, bleiebøtte ved siden av og alle "babyproduktene" og bleier i skapet under vasken. Og det kjenner jeg at er helt greit nå som barnet mitt er 8,5 mnd og forvandlet til en meget hurtig orm.

Skrevet

Vi har stellematte oppå vaskemaskinen. Syns stellebord tar unødvendig mye plass, uansett hvor stort bad man har. Min venninne har stellematte oppå en kommode på badet.

Skrevet

Vi har et langt og smalt baderom med plass til bare en liten toppmatet vaskemaskin. Her ble løsningen å montere vegghengt stellebord i dusjen. Valgte et fra lilleprinsen.no i plåt med høye kanter. Syns det er viktig med god plass i bredden til å legge fra seg bleier og klesskift, så Ikea-stellebordet på barnerommet har blitt veldig lite brukt.

http://www.lilleprinsen.no/product/569867/byBO-design_VEGGA.html

Skrevet

Vi har soverom rett ved badet, og vi har stellebordet stående på soverommet. Men jeg bruker ikke stellebordet. Jeg legger stelle madrassen på senga og står over babyen der. Jeg føler jeg kommer nærmere henne da, og hun er veldig fornøyd med at jeg henger over henne slik :-) Jeg tar en liten balje med vann på soverommet som jeg bruker til vask. Men jeg skyller rumpe i vasken på badet. Så da bare bærer jeg henne de 3-4 meterene og skyller og så tilbake til soverommet.

Skrevet

Det går ann å bare kjøpe ei god stellematte og stelle på gulvet. Jenta mi har vært så sprelsk på stellebordet at jeg rett og slett ikke har turt å ha henne der etterhvert. (Selv om jeg selvfølgelig ikke går fra henne der)

Matta kan du bare sette oppetter veggen når du ikke bruker den. Men kan jo være litt tungt for ryggen da...

Skrevet

Vi har også veldig liten leilighet. Bruker stellebordet Singlar fra IKEA, det står på soverommet. Så kjøpte vi oppbevaringskurvene som heter Lättsam, den ene fyller vi med vann å setter opp i den andre. Det fungerer veldig bra!

Man må alltid forberede med vann når det trengs men blir en vane etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...