Gå til innhold

Svar på søknad om fødeplass?


lillevirre

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvor lenge dere måtte vente på svar ang fødeplass og ord. ultralyd? Jeg var hos legen 29/8 (1. kontroll) og søknaden skulle sendes inn da, og jeg venter fortsatt på svar. Jeg begynner å bli utålmodig nå... Vil ha svar snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg søkte fødeplass på riksen. Siden jeg egentlig "tilhører" et annet sted så ville jeg søke tidlig.

Sendte de en mail 1.august. ca 3 uker etter fikk jeg innkallelse til ul og tilbud om fødeplass:)

 

(var ca 5-6 uker da jeg søkte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok tre uker fra jeg sendte inn papirene selv og til jeg fikk svar. Jeg tror det kommer ann på sykehuset, for da jeg ringte sykehuset (var litt utålmodig) så kunne hun fortelle at de rett og slett bare hang litt etter i å sende ut svar!

 

Hvis du fortsatt venter så ville jeg kanskje spurt legen for sikkerhetsskyld om han har sendt det inn. For sist jeg skulle føde så visste jeg ikke at det ikke gikk noen automatikk i det på mitt legekontor og ente opp med nei hos Riksen, Ullevål og Ahus før jeg fikk plass i Bærum! (Men til gjengjeld så fikk jeg beskjed om at jeg sist fødte i en litt mer "populær" måned enn Mars, og det var grunnen til at jeg ikke fikk plass!) Du kan også ringe sykehuset og spørre om de har registrert noe på deg enda?

 

Det koster deg uansett lite å ta en ekstra sjekk, så har du en ting mindre å tenke på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje sendt inn noken søknad endå, og veit ikkje om det vil bli gjort heller..? Hm, jordmor sa i allefall at sjukehuset som er mest aktuelt for meg som regel har god plass, då det ikkje er eit av dei med mest fødslar i året.

Trur heller ikkje det var søkt om nokon fødeplass i forrige svangerskap, då det var ei lite sjukehus eg fødte på.

Hihi, men egentleg er det like greit, for om ungen ikkje er ute to dagar etter menstermin, så er eg plutseleg i ein heilt anna del av landet pga påskeferien;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok viktigere å søke om plass i store byer hvor det er flere sykehus å velge mellom. Ellers så har sykehusene plikt til å hjelpe deg hvis du nesten står på trappa dems og føder, men jeg vet ikke om jeg ville satset på det for hvis de er overbooket og det er tid så vil de sende deg videre til et sykehus som har mer kapasitet, og er de overbooket så blir det uansett mer stress for alle. Men som sagt så hvis det er det eneste sykehuset der så har de vel ikke noen plass å sende deg!!?

 

Men derfor skal det vel heller ikke være noen problem å reise bort, da du skal få den hjelpen du trenger!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...