Gå til innhold

1. gang gravid!! :) Mai barn!


maibarn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid for første gang og er overlykkelig over denne nyheten.

Har termin 5. mai 2012. Vi gleder oss til å bli foreldre. Jeg er 6+2 uker på vei og hverdangen er fyllt av mange tanker. jeg er f.eks redd for å gleder meg for mye, i tilfelle noe kan gå galt. Jeg har symptomer som ømme bryster, trøtthet og menslignende (murringer) smerter. kvalmen har uteblitt. Er det noen som har noe gode råd for en som er ny på dette området? Er dette helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei og gratulerer :) jeg også venter mitt første barn og er 6+2 uker på vei og har termin 6 mai. jeg har de samme symtomene som deg og hsr heller ikke merka så mye til kvalmen enda.. så det er nok helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med graviditeten! Det blir spennende for dere!

I mitt første svangerskap var æ ikke kvalm i det hele tatt, så det e veldig forskjellig ka slags symptomer man får og kor mye. Prøv å ikke bekymre deg så mye og tro på at dette går bra. Prøv å slappe av. det e vanskelig, æ vet.

Ønsker deg lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer til deg også. så gøy at vi nøyaktig like langt på vei da. :)

jeg fikk termin 5.mai av legen min, men mange tester på internett viser både 2. og 4. mai. så blir vell ikke før på ultralyd vi får vite den eksakte datoen. Jeg har bestillt time til tidlig UL 26.sept, så det blir spennende. fint å høre at vi har de samme symptomene, er litt beroligende. Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar :) jeg er helt ny på dette området så er vanskelig å vite om en skal tro på alt om blir skrevet på nettet, er så mye hysteri der ute. men mye kjekt å lese også... skal prøve å slappe av, gleder meg til å komme til 12 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja morro hehe :) jeg har også regna ut forskjellige terminer 2 og 4 mai så det blir spennende å se hva datoen egentlig blir . jeg lurer på om jeg også skal bestille meg ultralyd tidlig. men hvor bestiller man ? hvor i landet bor du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, jeg bor i bergensområdet og har bestillt time hos majorstuaklinikken i Bergen. Det skal bli veldig spennende, her kunne en gå f.o.m uke 7. Vi har lyst å gjøre dette for sikkerhetskyld, før vi sier det til folk. Kommer til å ha problemer med å holde det hemmelig til uke 12. Hvor i landet bor du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg jeg også. Venter vårt første barn i starten av mai en gang :) Jeg har ikke vært kvalm, men har litt ømme bryster, mensmurringer og trøtt!!

 

Jeg tenker veldig mye på om dette går bra, tror jo at det gjør det, men gleder meg masse til og se at det faktisk er noe inni der ;) hehe.. Skal til legen min tirsdag den 20. så blir spennende og høre hva hun sier. Tror jeg skal på tidlig UL, for klarer ikke vente til uke 17-18 hvertfall.

 

Fint og høre om noen i samme situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Gratulerer:) Erfarer akkurat det samme som deg, så det er nok helt normalt. Skal være glad for at man slipper kvalmen :)) Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må ta alt som står på nettet med en klype salt, for det kan være mye rart. Måtte i perioder kutte ut å lese på nettet for æ ble bare bekymra og redd. Heldigvis e samboeren min flink til å hente mæ ned på jorda og få mæ til å tenke fornuftig. :-) Håper du også har det sånn. Kos deg med svangerskapet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også :) kjempe gøy dette.. Kvalmen er begynnt å komme så smått om morgenen, men har ikke spydd enda. jeg er 7 uker idag, gleder meg til å være over uke 12!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at noen er i samme situasjon ja :) har dere fortalt det til mange? jeg har skikkelig problemer med å holde det skjult, men prøver så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er også gravid for første gang, og var på ultralyd i går! <3 Fikk se det lille hjertet til babyen vår slå, det var kjempedeilig. I følge UL er jeg 5+5 og termin 13.mai, men telte meg selv fram til 6+5 og termin 8.mai :P Så tiden får vise. Jeg har murringer, er trøtt (sov for eksempel 14 timer i natt), og begynte å kaste opp i dag! Blæ!... Vært kvalm siden positiv test, men ikke spydd før i dag. Har også ekstremt ømme bryst og har måttet gå til innkjøp av nye BH-er, da de gamle allerede er for små :P Jeg bor for tiden i Brisbane (Australia) jeg da, men gleder meg til å dele svangerskapet med dere her i mai-klubben, og å ha noen norske å snakke med :) Jeg har tenkt å reise hjem i midten av januar og føde i Norge :) Jeg har faktisk allerede fortalt det til en del venninner, og alle besteforeldre og onkler og tanter (av babyen :P). Er nok verdens dårligste på å holde hemmeligheter.. Ha ha..

 

Gleder meg til å høre andres historier, og dele gleder og bekymringer med dere :)

 

 

 

Hei, jeg er gravid for første gang og er overlykkelig over denne nyheten.

Har termin 5. mai 2012. Vi gleder oss til å bli foreldre. Jeg er 6+2 uker på vei og hverdangen er fyllt av mange tanker. jeg er f.eks redd for å gleder meg for mye, i tilfelle noe kan gå galt. Jeg har symptomer som ømme bryster, trøtthet og menslignende (murringer) smerter. kvalmen har uteblitt. Er det noen som har noe gode råd for en som er ny på dette området? Er dette helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter!!:)

Jeg er også førstegangs gravid og er 7+2 idag etter som jeg har regnet meg frem til:) litt forskjellig ettersom hva slags kalkulator jeg har prøvd på nett.

Dette er veldig spennende!!:):) kvalmen har kommet for fullt her:( noe som er veldig slitsomt!! Skal til jordmor for 1. Gang på mandag:) kunne også tenke meg tidlig Ultralyd. Bare for å se at det er noen der inne;)

Ellers samme symptomer som dere:)

Så gøy med et sted som man kan dele råd og erfaringer!!:)

Lykke til alle sammen med spirene deres<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette hørtes akkuratt ut som min situasjon. jeg har også termin 5. mai ifølge jordmor. Kvalmen kom først denne uken, men har ikke spydd. Den varer for det meste noen timer etter jeg har stått opp og avogtil kommer den seint på kvelden.

 

Jeg er nå 7+3 uker og gleder meg sykt mye til tidlig UL den 26. sept. Skal bli godty å høre hjerteslagene til babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er førstegangsgravid og "bare" 4+6 uker på vei og har termin 27. mai. Hadde ømme bryster og murringer allerede før ventet mens, men tenkte at det sikkert var mensen som var på tur. Har fortsatt ømme bryster, murringene kommer og går og så håper jeg at kvalmen holder seg borte ;)

 

Vi har fortalt det til nærmeste familie; våre foreldre, søsken og besteforeldre. Er jo veldig nytt, men klarte ikke holde på hemmeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi å ska ha vårres første i mai, har ikke vært t læge ennå fordi æ fikk ikke time før uke 10 :( men tror terminen blir ca 15.mai :) vi glæd oss kjempemy t lægetimen.

formen e egentlig ganske fin, har bare vært kvalm litt men har ikke kasta opp ennå, men klarer ikke å sove så godt om nettene, ruller fra den siden t den andre å blir aldri fornøyd med måten æ ligg :( resultat= kjempetrøtt på jobben.

 

har forresten endel dunking i magen(fra innsiden), vet ikke ka dt e, har noen andre å opplev dt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da har jeg vært på tidlig ultralyd og vi fikk oss et sjokk da det viste seg å være to stk der inne... Tvillinger, helt utrolig. Det var også noe som lignet en muskelknute inne i livmoren, men de kunne ikke si med sikkerhet hva det var. Krysser fingrene for at alt går bra. Jeg var heller ikke så langt på vei som jeg først trodde. så nå er jeg 7+2 uker og ikke 8+5 slik jeg trodde.Jeg vet det er økt risiko med tvillinger, men det må jo bare gå bra, håper virkelig det. gleder oss utrolig mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...