Gå til innhold

Lillegull var utolmodig og har kommet til verden


Nimas

Anbefalte innlegg

04.09.11 kom min lille gutt til verden etter at vannet gikk ett døgn før i uke 34+3. Han er heeelt perfekt. Han trengte litt hjelp med oksygen etter fødselen, men kvittet seg fort med cpap(pustehjelp) og gjorde seg fort ferdig med en antibiotikakur. Ellers hadde han ett døgn i lys, og etter dagens prøver må vi til med ett døgn til. Men han er frisk og nydelig. Han var 2445 g og 48 cm så han hadde en fin størrelse ved fødselen. Selve fødselen gikk raskt og var vel akkurat så intens som forventet. Fra jeg tenkte jeg hadde regelmessige rier til han var født gikk det 4 timer og 45min. Nå skal vi øve oss på spising å knekke den koden, da får vi etterhvert dra hjem. Vi får veldig god hjelp på neo avdelingen og de passer veldig godt på oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulera så mykje!! :) fekk min forrige når eg var like langt på vei som deg, og er no i veke 37 og føler eg er på overti... ;) kjekt alt står bra til med lillegutt! Lykke til med ammingen. Håper dere snart får reise heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :D Ja vi er selvfølgelig glade for å ha han her og han er verdens vakreste gutt, samtidig må jeg være ærlig å si jeg virkelig hadde unnet han de 6 ukene i magen. Kjente jeg ble missunnelig på de. som lå 3 dager på barsel med sine gullklumper på 1-1,5 kg tyngere og kunne reise hjem, og ikke minst ha sin baby hos seg. Føles veldig rart å gå fra avdelingen uten babyen sin. Det er nok gode grunner for at det skal ligge i magen enda en stund til. Veldig rart å tenke på at jeg ikke rakk å få statusen høygravid og heller ikke rakk å være lei av å gå gravid. Alt står bra til, nye prøver for gulsott imorgen. har hatt 2 døgn i lys og satser på at det blir nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hadde ikke trodd en av oktoberdamene skulle være så tidlig, gutten din hadde nok hastverk ja og lengtet ettter å treffe mammaen sin :) Gratulerer så masse :D Kose dere, gleder meg til det er min tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med Prinsen :)

 

Håper alt av prøver og amming går som en drøm fremover så dere kan komme dere fort hjem å bare nyte det lille vidunderet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med lille gullet! :) Håper alle prøver er fine og at dere snart kan reise hjem dere også! :) Det sies jo at de velger sin egen bursdag;) lykke til videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse! Håper blodprøvene var fine, og at ammingen kommer seg så dere kan dra hjem. Ingenting er bedre enn en frisk baby som spiser :)

 

Godt for oss høygravide å høre at de små helst har godt av de siste ukene i magen - selv om jeg noen dager helst ville hatt han ut så fort som mulig. Er så lei nå på slutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye med en liten prins. jeg veit åssen du har det , mtp å ikke få være høygravid og sjalu på de som får reise hjem fra barsel etter et par dager. min lillegutt kom i uke 32. har dere kommet hjem elr? rakk du å få lungemodningssprøyter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå er vi endelig kommet hjem :) Lillegull er 20 dager og vi fikk oss noen ekstra dager på sykehuset da han fikk virus (forkjølelse) av meg. Tett i nesa og feber, men nå er han endelig feberfri og vi fikk reise hjem. Koser oss masse. Såvidt jeg vet fikk jeg ikke noe lungemodningssprøyter, men ikke alt jeg fikk med meg. Men hadde ikke rier før nesten ett døgn etter vannet gikk.

 

Hehe ble litt grønn på de som fikk 3 dager på barsel og hjem ja så du har rett i det hera-86. Men vi som førstegangsforeldre har jo på en annen side fått en myk overgang, med mye veiledning og mulighet for å spørre kyndig personale. Vi fikk jo en frisk gutt som bare hadde behov for litt hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...