Gå til innhold

dette med jobb.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er skikkelig sliten etter jobb, så pass at jeg ikke føler meg klar ijenn neste dag. jeg har en fysisk krevende jobb, men alle sier så lenge det går bra er det bare å jobbe.

hvor mye jobber dere andre her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har termin i februar og har vært sykemeldt siden uke 8(- er nå uke 16)dette pga ekstrem kvalme. men for å være helt ærlig om jeg ikke hadde vært kvalm hadde jeg ønsket å være sykemeldt. det er tungt å gå på jobb. føler du at det er slitsomt så prøv å få en gradert sykemelding. ikke vits å slite deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en bolig i 62% stilling. Altså 7 netter i mnd ca =) jeg har fått bekkenløsning, så skal prøve å holde ut til Desember! Jeg syns det er deilig å jobbe jeg da, selvom det er fryktelig tungt også. Så jeg vil prøve så lenge jeg kan. Man må også huske det at om man er sykemeldt i 7 mnd i svangerskapet og har f.eks vært sykemeldt 5 mnd før det, slik at det utgjør et år. Så får man pluttselig kun 62% av lønna si. Og permisjons tiden er fryse tid, så det kan gå uttover deg om du blir sykemeldt etter permisjonen også. Så jeg prøver virkelig å holde ut lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en jobb som tar på fysisk, og er ganske så ferdig hver dag jeg kommer hjem. Men jeg har fantastiske kollegaer som sørger for at jeg slipper å ta i de tungeste takene, så jeg er ikke redd for å gjøre noe skade. Jeg er veldig glad så lenge jeg klarer å jobbe, for da går dagene så mye fortere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjelder dette når en ikke er 100% sykemeldt også? Jeg er 50%, har vært det i 6 måneder nå, regner med det blir slik i ca 2-3 måneder til. Men får man mindre lønn om man er sykemeldt i mer enn 1 år om man er 50%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jobben min!Men måtte bli sykemeldt når jeg var i 14.uke pga ekstrem kvalme.Jobber med barn på skole så funker dårlig med spying på jobb;)Var dårlig hele veien med første mann,så ser ikke veldig lyst på ting..hehe..men kan jo endre seg enda;)Det er frykteli kjedelig å være sykemledt syns ihvertfall jeg,men jeg tenker som så at jeg skal klare å ta meg av familien min først og fremst.Men har et ørlite håp om bedring så jeg kan jobbe litt til før permisjon;)God bedring til alle som trenger det,og husk at du og barnet er det vikigste i noen mnd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei, mamma har akkurat sittet å forklart meg dette(hun jobber i nav, så føler meg litt heldig der) hvis man er sykmeldt over en lengre periode før barnet kommer, og sykmeldingen fortsetter inn i svangerskapet risikerer man å få svært lite penger. Hun anbefaler å søke om svangerskapspenger hvis man er sykmeldt i forkant av fødselen, det påvirker nemlig ikke utbetalingen etter fødsel om du skulle være uheldig å fortsette sykmeldingen etter fødsel.Så hør med Nav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk arbeidsmoral 10:31.

 

Og du med mor i NAV, det er sikkert derfor man som regel blir friskmeldt av legen da man går ut i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også utrolig sliten...! er 23 uker på vei. Jeg har ikke en fysisk krevende jobb så jeg føler at jeg fungerer bra i denne, men når jeg kommer hjem så er alt ett ork. Jeg fungerer rett og slett ikke og er fryktelig sliten. Jeg var derfor til legen igår og sykmeldt meg 20% og håper derfor at jeg kan holde ut lengst mulig på jobb. Jeg har vært trøtt siden 3-4 mnd så denne sykmeldingen satt langt inne. Heldigvis så har jeg en arbeidsgiver som er veldig forståelsesfull så det ble enkelt å gjennomføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...