Gå til innhold

Burde man stole på magefølelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har vel opplevd den episoden hvor du kjenner det kniper seg i magen, og man finner ut at kvinner har en 7. sans.. :P

Nå har det seg slik at jeg og mannen min har et langt og ødelagt tillittsforhold bak meg, men jeg har valgt å stole på han igjen, og jeg tror/trodde jeg gjorde det rette.

Han har de siste årene lagt på seg litt, men ikke så mye at han er feit. Han hadde vært hos legen her om dagen, og jeg spurte om han var syk, men han fortalte at han bare skulle allergimedisiner..

idag fant jeg da brevet fra legen om en avslått søknad på slankeoperasjon!

For det første; han trenger absolutt IKKE det!

For det andre; jeg føler meg på en måte snytt, da han ikke har fortalt noe så viktig til meg!

Jeg ble ikke sint på han eller noe slikt, for jeg kan skjønne at han kanskje ville holde det for seg selv.

Men en stund etterpå, så fikk jeg en slik merkelig magefølelse, en slik jeg aldri har hatt før! Det gjaldt ikke den operasjonen, men mannen min generelt. Fikk en skikkelig dårlig magefølelse og jeg ble (helt ærlig) helt slapp, og jeg "kjente" på meg at han skjuler noe for meg eller at noe et sted er det noe som er galt..

Jeg har aldri hatt en slik overveldende magefølelse før, og jeg ble litt skremt av meg selv..Ikke kan jeg sette ord på HVA som gjør at jeg føler det slik heller.

Jeg fortalte mannen min at jeg hadde lest brevet fra legen (som åpenlyst lå slengt i sete på bilen), og vi snakket om det.

Han sa at han ikke hadde ment å skjule det for meg. Da jeg fortalte om min merkeligeog overveldende magefølelse litt senere, så ble han liksom litt "rar", ja nesten litt overhyggelig. Smiler, prater hele tiden osv..Skulle nesten tro han var nervøs..

Huff, føler meg bra paranoiiid her jeg sitter altså.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok stolt på magefølelsen. Når er liksom den feil?

Du trenger jo ikke mase på ham. Men jeg hadde absolutt sjekket alt. Alt fra telefonregninger, konto, økonomi, telefon, mail.....

Nå vil nok mange spør seg om et menneske skal godta en slik overvåkning. Og mitt svar er om man ikke har noe å skjule, så er det ikke så farlig at noen sjekket kontoutskriften.

Da får du heller si unnskyld til mannen.

Hva med venner? Ofte svever det rykter - og konen hører dem alltid sist.

Skrevet

Vanskelig si sikkert, selvsagt. Men han har jo nettopp løyet til deg selv om ikke "mente det".

Skrevet

helt enig med 21.20

ikke mas på han. Prøv heller å finne ut ting selv! Magefølelse er noe jeg tror på.. Men det er klart den kan være feil også!

Skrevet

Hvis du ikke får slik magefølelse hele tiden (det skriver du jo at du ikke gjør), så ville jeg stolt på den. Jeg ville undersøkt alt som kunne undersøkes. Jeg tror ikke du får en slik følelse hvis det ikke er mulig å finne ut av, så let godt!

Det er ikke dette du ville høre nå, men jeg fikk en guffen følelse selv av det du skrev. Sjekk kvitteringer. Føler du finner en kvittering fra et hotellopphold, minibankuttak eller lignende, fra et sted du ikke visste han har vært... Bare en innskytelse. Lykke til uansett!

Skrevet

HI

Jeg sitter enda igjen med denne sinnsyke magefølelsen..

Jeg spurte han rett ut om han hadde noe han ville/burde fortelle, og jeg fortalte også at denne magefølelsen fortalte at det er noe galt et sted som jeg ikke vet om, enda. Han lovet at han ikke har løyet til meg, og ei heller skjult/skjuler noe. Men det har han jo sagt til meg tidligere også, uten at det var sannhet i det..

Som oftest, når jeg har hatt en magefølelse tidligere, så har jeg visst sånn ca HVA det dreier seg om, feks; om han lyver eller ikke, om jeg burde gjøre det eller det osv.

Men nå så har jeg denne magefølelsen, som setter meg litt ut, og jeg klarer ikke å skjønne hvorfor den er der!

Er i grunn veldig skremmende, for det er ikke ofte at magefølelsen min har tatt feil...:-(

Skrevet

Det er nok noe her du ikke vet.... Men du finner ut sv det...

Skrevet

HI

Jeg og mannen min har ikke sovet borte fra hverandre på flere mnd, så hotellrom kan vel utelukkes..

Vi er mye sammen også etter jobb om dagene. Det er ikke ofte at han (eller jeg) er feks ute flere timer på kveldene fra hverdandre..

Jeg tror ikke at han har noen på si... Men, det er noe veldig ekkelt som skurrer akkurat nå. Er faktisk slik at jeg ikke klarer å gi han en klem engang i dette øyeblikket, fordi magen min forteller meg noe helt annet...!

Skrevet

Han skjuler definitivt noe. Føler virkelig med deg! Håper du finner ut av det fort, så du i hvert fall vet! Kanskje er det ikke så alvorlig, men en "filleting". Jeg regner med at tankene dine går mot det verst tenkelige nå, men kanskje det ikke er så ille. Du finner det ut!

Sender deg en god klem!

Skrevet

Hvis han byr deg imot slik at du ikke har lyst til å gi ham en klem, ser jeg ikke hvordan forholdet kan ha noen framtid.

Skrevet

HI

Heldigvis (?) tar mannen dette med et smil, og jeg fikk sjekke over samtalespesifikasjonen hans.. Ja jeg vet!

Ingenting mistenkelig der, men følelsen forsvinner ikke:-(

Skrevet

Det kan jo være så enkelt som at dette brevet fra legekontoret har fått det til å dukke opp gammel mistenksomhet og vonde følelser hos deg...

Men mannen din burde være smartere enn å dekke over ting nok en gang, når du under tvil har tatt ham tilbake.

Skrevet

Kanskje magefølelsen er dårlig fordi mannen din ikke har greid snakke med deg om noe så viktig som at han synes han trenger en form for slankeoperasjon?

Skrevet

Kanskje mannen er syk eller feiler noe som han ikke har fortalt deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...