Gå til innhold

Kan du anbefale meg en god bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått dilla på å lese bøker, og trenger tips om noen som er bra. Liker best krim. Har lest det meste av Unni Lindell, Gunnar Staalesen og Jo Nesbø. Har du noen å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske forfattere, eller? En forfatter heter Gert Nygårdshaug. Det finnes en islandsk forfatter som heter Arnaldur Indridason. Synes slike bøker blir altfor dystre, uff... Men Arnaldur står visst på bokstaven A i biblioteket, pga at islandske -son-navn ikke regnes som fullgode etternavn. Hvis du har tenkt å sjekke, altså :-)

Skrevet

Kan anbefale:

"Menneskefluene" av Hans Olav Lahlum

Alle av Camilla Läckberg, svensk krim.

Alle av Johan Theorin, også svensk krim.

Skrevet

Hans Olav Lahlum, var det han som plutselig forsvant under bordet på direktesending?

Skrevet

Om du ikke har lest Mankell eller Camilla Lâckberg bør du høvle over de. Val Macdermid skriver også bra krim og for ikke å snakke om Lee Child. Veldig bra sengeunderholdning alle sammen:)

Skrevet

Ja, det er han:-) Pussig skrue, men en veldig bra bok.

20:54

Skrevet

Anbefaler også Camilla Lackberg.Også Keppler, Harlan Coben, Joy Fielding-alle er krim:)

Skrevet

Jørgen Brekkes debutbok Nådens omkrets. Handling bl.a. fra Trondheim, faktisk. En spennende krimbok

Skrevet

Den leste jeg jeg faktisk ferdig i går :-) Veldig bra bok!

HI

Skrevet

Hehe, så artig!

Da kan jeg anbefale Jorun Thørring. Jeg har lest de to bøkene hennes med handling fra Tromsø, Ildens Øye og Glassdukkene, men de andre bøkene (med handling fra Paris) skal visst også være veldig gode.

21:10

Skrevet

Anbefaler deg å lese noe annet enn krim i ny og ne, sånn at du får utvidet horisonten litt.. Og til det anbefaler jeg "Naken i hijab" av Gunn Marit Nisja! :)

Skrevet

Jussi Adler-Olsen er en dansk krimforfatter, og bøkene hans er utrolig bra! Har en humoristisk snert, godt driv, lettleste og godt skrevet samtidig som historiene er kjempespennende. Anbefales på det varmeste! Synes han går de norske krimforfatterene en høy gang...

Ellers er den svenske Lars Kepler bra, foreløbig er to bøker oversatt til norsk og de filmatiseres i Sverige (de kan dette med krim der også). Lars Lepler er et psaudonym da, bøkene er skrevet av et ektepar.

Har sansen for Karin Fossum også jeg, og gleder med til den nyeste hennes.

Skrevet

Jussi Adler-Olsen

Dansk krimforfatter, nærmest "Cold Case"-aktige saker og klassisk sær etterforsker...

Skrevet

I tillegg må jeg jo nevne min favorittbok: "Svermen" av Frank Schätzing.

Skrevet

Om du har lyst til å prøve deg på noe annet enn krim anbefaler jeg Reisen hjem av Lori Lansens, fantastisk bra!

Akkurat nå koser jeg meg med den nyeste til Anne B Ragde, Jeg skal gjøre deg så lykkelig, jeg koser meg virkelig med lesingen altså. Digger personlighetene hun tryller frem i denne boken :)

Skrevet

Jeg likte også Naken i hijab, lettlest, fengende og lærerik uten å bli politisk.

Skrevet

Camilla Läckberg sine bøker må du lese. Har nettopp lest Fyrvokteren. Anbefaler deg å starte med den første boka. Hver bok har sin sak, men du følger etterforskere og familien deres fra bok til bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...