Gå til innhold

Ang snøring, hettegenser og hjelm i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt ny mamma, og har ikke så mye peiling kan dere si..

Ser på et annet inlegg at man ikke skal ha snøring i luene osv..

fra hvilken alder på babyen gjelder dette? Skal ikke gutten bruke hjelm når han skal sykle?- er ikke det farlig?

Hvilken andre ting må man være obs på?

Har aldri hørt om dette før, så hååper noen gidder å svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at man bør unngå snøring er fordi barn klarer og kan sette seg fast i ting og tang. Og da er en lue med snøring veldig skummelt pga. faren for å bli kvalt.

Klart man skal bruke sykkelhjelm når man sykler. Men IKKE når man leker.

Skrevet

fordi barn klarer = fordi barn klatrer (missa en -t)

Skrevet

Snøring på luer brukte jeg bare når barnet var veldig lite. Og da er det lite klatring i trær;)

Såklart skal en bruke hjelm når en sykler, men når en går av sykkelen skal også hjelmen av. Hettegensere forbyr noen bhg, andre ikke. Her forbys det både i bhg og når barna er ute å farter og leker.

Skrevet

I Norge selger det ikke hettegensrer med snorer til barn.

Det er hettegensrer med to små snorer i hver ende, eller det er hettegensrer med en hel snor som er sydd fast bak i hetten - slik at den ikke kommer ut.

Mange hettegensrer er med hull, men uten snor.

Det samme gjelder jakker. Her er det også strenge regler for "strikker" i halsen som ikke skal være lange.

Skrevet

Tusen takk for svar dere :) så hettegenser er ok så lenge det ikke er tråd i hetta?

Skrevet

Jeg bruker ikke hettegenser til mitt barn i barnehagen. Om hetta skulle hekte seg fast i noe og hun ikke kommer seg løs så kan hun bli kvalt/hengt.

Kall meg gjerne hysterisk, men jeg tar ingen unødvendige sjanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...