Gå til innhold

Er det bare kvinner som blir voldtatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser stadig om kvinner som blir voldtatt i avisen og på nettet. Men har aldri hørt om en mann som har blitt voldtatt.

Blir aldri menn voldtatt? eller hører vi bare aldri om det?

Sikkert litt teit og skrive om dette, men dette er noe jeg har undret meg over lenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn blir og voldtatt, men det er enda så tabu, at veldig få menn sier ifra om det.

Skrevet

Er dette et seriøst spørsmål..? I så fall skal jeg svare seriøst også.. Ja, selvsagt kan menn bli voldtatt. Det skjer ikke like ofte som at kvinner blir voldtatt, og tabuet rundt er derfor gjerne større.

Skrevet

Det er litt vanskeligere å voldta menn siden man må få den opp....

Men noen få homse-voldtekter forekommer

Man vet at de fleste voldtekter er slike venne-voldtekter. Man blir litt for fulle, klarer ikke å sin nei, sovner på fest og noen utnytter situasjonen osv.

Veldig få av disse blir anmeldt. Her er det også gutter som blir tatt av buksen og jenter som får den opp mens han sover...

Tror også menn/gutter har (dessverre) alt for høy terskel for å anmelde voldtekter.

Skrevet

"Men noen få homse-voldtekter forekommer"

Ehh.... det er mange heterofile gutter/menn som blir voldtatt av andre menn (både homofile og heterofile). Og måten du ordlegger deg på er akkurat slikt som gjør at menn som blir voldtatt er en stigmatisert gruppe som nesten aldri anmelder overgrep.

Skrevet

Ja.kun kvinner blir voldtatt. Og kun menn skal bygge hus, og jakte.

Skrevet

Med homse-voldtekter mener jeg menn som voldtar andre menn uavhengig av den voldtatte mannes legning.

En mann kan god overfalle en annen mann og voldta ham...

Skrevet

En mann trenger ikke å være homo for å voldta en annen mann, heller. Voldtekt handler ikke om seksualitet og tenning, det handler om makt.

Skrevet

1- Jeg er mann

2- Jeg har jobbet i et fengsel i Sverige

3- Jeg har sett menn blitt tatt til side, inn på toaletten, og blitt voldtatt (uten at vi ansatte kunnet gjort noe med det, men det er en annen historia).

4- Jeg blir forskrekket over naiviteten som enkelte viser i denne tråden. Faktum er at det er ingen kunst å stoppe inn den i et hulll, om det så sitter på en huggorm. Menn har to brukbare hull.

5- Jeg blir like forskrekket over hvor lettvinnt enkelte har bastante oppfattninger om ting som de absolutt ikke har den minste peilingen om.

6- Det er like lett/svårt å voldta en mann som å voldta en kvinne. Rohypnol eller sprit er den enkleste måten.

Holder det?

Skrevet

Nei, min ekskjæreste er blitt voldtatt. Han fortalte meg det åpent og gråt når han betrodde seg til meg.

Det var på en fest hos hans eks mens jeg og han var sammen. Han skulle bare dra å slappe litt av i soverommet til eksen, men så kom eksen inn i rommet og dro av han buksa og begynte å suge han. Han hadde grått og sagt "nei, jeg kan ikke" og "nei, jeg vil ikke" og "gå bort". Så hadde det gått videre, men han hadde altså grått hele tiden.

Det merkelige er likevel at kuken sto, noe den neppe ville gjort ved en ordentlig voldtekt. Dessuten tror jeg ikke eksen hans er en voldtektskvinne heller, hun virker derimot til å være en ganske hyggelig (liten) dame som neppe kunne klart å voldta en mann som er så mye større enn hun selv.

Jeg er fremdeles bitter over det, og enda mer bitter på at jeg "tilga" han. Jeg ba han gå til politiet med saken, men merkelig nok ville han ikke det... D-R-I-T-T-S-E-K-K!!!!!

Skrevet

20.57 her'

Må også nevnes at han var veldig preget i tiden etterpå. Han gråt ofte over dette... Herregud for en naiv person jeg har vært!!! Og fysj for en mann!!!

Skrevet

At han hadde stå er kroppens måte å reagere på.

En jente kan bli våt under voldtekt, det betyr IKKE at hun er kåt og vil ha sex, men det er kroppens forsvarsmekanisme.

Skrevet

"Det merkelige er likevel at kuken sto, noe den neppe ville gjort ved en ordentlig voldtekt."

Det stemmer ikke. En penis kan bli erigert selv når hodet ikke er opphisset. Det er blodstrømninger ved berøring som gjør at den blir erigert og det trenger ikke være et tegn på verken lyst eller kåtskap.

Skrevet

Ikke spesielt lurt å gå inn i eksens soverom for å slappe av, i hennes seng... tror jeg selv kunne oppfattet det som en invitt.

I forhold til fengsler, må det da være svært krenkende for dem som blir voldtatt, å vite at fengselsbetjenten har kunnskap om voldtekten men unnlater å gripe inn.

Skrevet

wow... merkelig at han ikke klarte å få henne vekk evt gå ut av rommet hvis han ikke ville!

For en kronidiot!!

Skrevet

signerer 21:02

dette er jo også en av grunnene til at voldtekt av menn er forbundet med større skam og er mer tabubelagt; det at kroppen "viser" lyst, men som i realiteten bare er en kroppslig reaksjon som ikke trenger å være relatert til vellyst.

Skrevet

Ja, ståpikk er en fysisk reaksjon som ikke alltid har med sex å gjøre. Menn har dette flere ganger om natta og dagen uten at det betyr at de er kåte hver gang.

Det finnes flere historier der menn som ble misbrukt som svært unge barn forteller at de fikk en fysisk reaksjon, selv om de hatet misbruket- og at de skammer seg fryktelig over dette.

Forøvrig er det sagt at det er store mørketall når det gjelder voldtekt av menn, BEGÅTT av andre menn, dette skjer på akkurat samme måte som der kvinner er ofre. Man tvinges til sex ved vold eller andre trusler.

Og dette skjer aldeles ikke alltid av homofile menn. Min eks ble voldtatt av det som skulle være en kompis, som er godt gift og har barn.

Skrevet

Selvfølgelig blir menn også voldtatt. (dessverre.) Dette tror jeg du innerst inne visste svaret på hi?

Tror det skjer mye oftere enn vi tror eller kan tenke oss. Det er nok som andre sier her, at det er enda mer tabubelagt enn at kvinner blir voldtatt.

Så man hører ikke om det like ofte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...