Gå til innhold

Barn med allergi for melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 18 måneder har over en periode nå hatt veldig løs avføring og veldig mye avføring. Barnehagen lurer på om hun kanskje ikke tåler melk og det har jeg også tenkt litt på for hun er veldig glad i melk og kan drikke endel.

Kan det være at hun drikker for mye melk? Eller er hun kanskje allergisk? Kan dere som har barn som er allergisk fortelle litt om hvordan dere oppdaget det.

Takker for alle svar.

Sara

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legene sjekket ut jenta mi for melkeallergi, men hadde motsatte symptomer enn jenta di.

De sa også at melkeallergi gjerne opphører ved 1 års alder.

Skrevet

Min var forstoppa og hadde vondt i magen! Dra til lege og få en blodprøvr!

Skrevet

Hun har ikke vært dårlig før de siste ukene og hun har heller ikke vært forstoppet. Er opptil 4-5 bæsjbleier med skikkelig løs avføring om dagen.

Kanskje det ikke er allergi? Lurer på om jeg skal kutte litt ned på melka først for hun kan drikke ganske mye melk (og det er min feil siden jeg ikke har tenkt over at det er lurt å begrense det)

Sara

Skrevet

Jeg har lest at de ikke skal ha mer enn 5 dl melkeprodukter daglig.. Jeg synst det høres lite ut, mine elsker melk og yoghurt, men må prøve å begrense det. Prøv å kutt ned på melka og se hvordan det går.

Skrevet

Dra heller til legen og få det sjekket.

Løs avføring kan være symptom på både allergi for melk og cøliaki. Ved begge deler kan du merke bedring ved å kutte ned/ut melka.

Gluten skal du derimot ALDRI kutte ut på egenhånd for å teste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...