Gå til innhold

Duotest nå til mandag....


Gjest sandyBay1

Anbefalte innlegg

Gjest sandyBay1

Skal til Ullevål nå på mandag for samtale. Men blir det tatt bl.prøve og u.l samtidig?

Huff gruer meg litt og er det noen er inne med erfarning fra dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sandyBay1

Da har jeg vært på Ullevål og noe dummeste jeg har vært med på. En Duotest er test som beregner om en har sjanse for å få barn med Downs og Triomesi 13 - 18 -21.....

OG ALT er basert utifra Høyden vekta røyke/drikkevaner medikamentbruk og alderen min å gjøre....

 

Har jeg misforstått noe nå??

 

Tok i allefall en blodprøve som er ren synsing igjen, og skal til UL neste uke. Som da bare gjør et grovt overslag av baby. Takke med til privat 3D.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkelig.. Jeg har forstått at duo test er blodprøve som sjekker sjansene for de trisomiene og en UL. På UL vil man måle nakkefolden og se etter neseben. Dersom det er sannsynlig for en av trisomiene vil de ta fostervannsprøve, der får man bekrefta evnt hvilken trisomi det er.

Jeg skal ikke ta noe Duo test selv, men kommer til å ta privat UL når jeg er 12 uker for å se etter nakkefold og neseben.

LYKKE TIL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på tirsdag.. Ble skikkelig skremt av den dama som var veileder og hun var skikkelig nebbete. Fikk helt klart følelsen av at hun ville anbefale Fostervannsprøve.

Men jeg tenker at jeg tar den blodprøven og den gratis ultralyden i uke 12, så hvis resultatet er dårlig så får jeg heller ta forstervannsprøven.

Men du sier privat 3D - når kan man ta det?? For da vil man kanskje se om barnet har Downs eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

JA, hu her jeg hadde også- styra veldig med fostervannsprøve. Vil ikke ta det jeg.

Skal forresten på Riksen til tirsdag for nakkefold og nesebentest.( og grov ul blir gjort av foster) Og får da etter noen dager/uke brev om hvor stor sannsynlighenten for avvik er.

 

Skal også på 3D til torsdag i Oslo og der sjekker de ALT! Betaler gjerne en 1100 kr for å sjekke at alt er i orden :)

 

Bor du langt unna Østfold , ninnioglillemy**?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja - ikke sant?!! Virket som det var det hun anbefalte - men i og med jeg hadde en stor blødning med barn nr.2 så tør jeg ikke. Så hun var ikke så veldig betryggende for å si det sånn.

Jeg skal på Riksen jeg også neste onsdag for UL - og både gleder og gruer meg.

 

Men hvor går du til 3D i Oslo da og hva kan de se der?? Jeg betaler også gjerne for å slippe å lage masse håpløse tanker i hodet i flere mnd :o)

 

Vi bor i Bærum, Akershus.. Er ikke opprinnelig her fra så jeg håpr at jeg møter noen flere "litt eldre" som skal ha baby i høy alder(40)..

 

Hvor i fra Østfold er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Hei igjen :)

 

Bestilte 3D på Oslo City Legesenter jeg da. Fått flere anbefalinger derifra. Men vet flere har vært inne på Majorstueklinikken.

Og der sjekker de ALT. Ikke bare overflatisk som det vil bli gjort på Riksen til uka. Kunne vist se det "meste".

 

Noe jeg er svært intr i, siden jeg er 39 år.

 

Og vi får visst Riksen rett etterhverandre da. Fikk som sagt tirsdagen og kl 10.30. Men virker mere betyggende den 3D`n.

 

Bor i Sarpsborg jeg da :o) OG kjenner ingen som er på min alder som venter baby. Gammel er nr 1 da?

 

Mine er snart 12-16 og 18 år, så dette blir jammen i meg spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann :o)

 

Sikkert veldig greit med 3D - det skal jeg bestille jeg også.. Alt som kan være betryggende er bra.

Jeg er 40 år og kjenner heller ingen rundt meg som skal ha barn. Så dette kan bli et langt svangerskap og permisjon. Men skal være med på noen treff når det begynner å nærme seg litt mer (en facebook gruppe som jeg tror heter voksne mager eller noe - tror linken stod på denne siden).

 

Jeg begynte sent jeg - i motsetning til deg:o)

Jeg har to jenter - en på 5,5 og en på 3 år. . Så jeg tror det blir veldig travelt, men helt sikkert gøy også. I dag fikk jeg høre hjertelyden av baby for første gang, og jeg tror at det var først i dag det gikk opp for meg hva som skal skje :o)

 

Men jeg holder det meste hemmelig før jeg har vært på Riksen på UL og resultat av duo-test. Så får vi bare håpe at det går bra med oss begge. Jeg skal ikke før neste onsdag jeg da, så det er enda en og en halv uke igjen å grue seg litt på..

 

Men vi får håpe det går bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Den siden må jeg teste ut også- voksne mager el noe. Har en fordel føler jeg, og det er at folk som ikke kjenner meg, tror jeg er yngre enn det jeg er. Så føler meg ikke som en 39 årring akkurat :o)

 

Men mange synes jeg er nok for gammel til å få en til, men det bryr jeg meg fiiint lite om. Så nå ser jeg frem til at alle tester er unnagjort og atalt er bra.

 

Leser jo bare dramahistorier her inne og virker som ALLE mister og får barn med diverse syndromer.

 

Synd du bor så langt unna i grunn, siden du virker som ei trivelig jente :)

Hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvis du går på forum - mor i voksen alder (eller noe sånt) så finner du linken til facebook gruppen..

Takk det samme- men det kan jo være vi treffes da på neste treff :o)

 

Jeg leser alltid på Dr.Internett og blir bare skremt. Så i dette svangerskapet prøver jeg ikke å lese så mye, det er skjelden noe stemmer med virkeligheten.

Vi får håpe det går bra for oss begge to ! :o)

 

Jeg håper virkelig ikke at jeg heller ser ut som jeg er 40 år --hihihi-- men jeg synes det blir litt rart å skal sitte i en barselgruppe på helsestasjonen og være kanskje 15 år eldre enn de andre mødrene..

 

Vi får holde kontakten via gruppen :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Da har jeg ENDELIG vært på Riksen.... Og alt er bare velstand. :o))

 

 

1: 2855 på Downs

1: 33694 på trisomi 18

1: 79316 på trisomi 13

 

¨Så sjansen er MEGET liten iallefall og nå kan jeg nyte svangerskapet. Håper du får like bra resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

SÅÅÅÅ heldig du er som er ferdig - jeg skal på onsdag..

Tenker ikke så mye på det akkurat nå, men tror nok at jeg får en del sommerfugler i magen på mandag og frem til onsdag.

 

Gratulerer så mye med kjempebra tall!!

Da kan du slappe av og glede deg over at den lille er frisk og rask!

Alltid glede ved gode resultat.

 

Ha en fin helg :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Hei hei :-)

 

Har helt glemt å gå inn på denne siden, har vært så stress med alt mulig.

Det gikk veldig bra - håper jeg da. Fikk ikke like høye tall som dine - tror det var 1:1800 - så er fornøyd med det.

Alt gikk bra på ultralyden og det er jo et lite viduner da.

Håper du har det bra!

Skal du være med på noe treff fremover?

 

Ha en fin helg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Så bra da :) Blei brått litt engstlig her - siden du ikke hadde skrevet noe.

 

Vært på en UL til jeg da, på kontrol nede hos fødepol. Trodde vi kunne klare å se kjønnet, men denne sjenerte personen der inne, knep beina sammen. Trollunge ;o)

 

Håper jeg får sjekket det neste gang. Veldig nyssgjerrig jooo.

Du da? Fått sjekket noe?

 

Nei , har ikke rukket noen treff. Herdagen går meget fort syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...