Gå til innhold

Murringer og blødning - noe på gang allerede?


Gjest isimagen

Anbefalte innlegg

Gjest isimagen

Begynnelsen av uke 37 nå. Termin 7. oktober.

 

Den siste uka har jeg sovet dårlig og våknet hver 2-3. time med "menssmerter" som et belte rundt nedre del av magen og ryggen. Ingen sterke smerter, de kommer ikke som tak og jeg sovner mens det står på - men det er jo ubehagelig og slitsomt i lengden. Smertene forsvinner helt når jeg står opp. Jordmor mente det kunne være starten på modning før fødsel, og legen sykmeldte meg umiddelbart.

 

Og i dag oppdaget jeg plutselig litt blod i trusa. Kan det være tegningsblødning? Håper virkelig ikke han har tenkt seg ut før om tidligst en uke, fordi da får jeg ikke føde på ABC-avdelingen på Ullevål :(

 

Noen som har tilsvarende tegn allerede nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin samme dag som deg:)

Det var jammen tidlig å begynne fødsel nå, hvis det er det det er. Men kroppen og babyen er jo klar .Det høres ut som fødsel nærmer seg, spennende:) Skulle ønsket det snart gjorde det for min del også! Men ikke noe som tyder på det. Hodet har ikke engang festet seg...litt kynnere, men det har jeg hatt i flere måneder.

 

Tror jeg ville kontaktet jordmor og blandt annet sjekket modning. Har du jobbet fullt helt til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Ja, det er tidlig. Hodet har heldigvis festet seg. Skal til kontroll om en uke, så får kanskje ringe dem i morgen og høre om de vil ha meg inn tidligere for en sjekk. Selv har jeg ingen tro på at han kommer før om tidligst en uke - så tar det helt rolig. Blir litt skuffa om jeg ikke får føde på ABC, det har jeg gledet meg utrolig til!

 

Jeg har jobbet fullt frem til uke 31, da ble jeg 40% sykemeldt pga bekkenløsning.

 

Venter du din første? Gutt/jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme nå. Hatt så innmari tak i korsryggen i natt, ikke tatt tid el noe. Så idag er jeg øm i korsryggen, takene er ikke der. Men kynnerne gir seg ikke. Er kjempe kvalm idag og. Var på do og litt mer av slimproppen kom tror jeg. Over 1 uke siden den begynte å gå.

 

Var hos jm igår som bekreftet at hode er festet, moden og 1 cm åpning. =) =) Mente og jeg hadde god fødepuls, uten at jeg spurte hva hun la i det.

Baggen er pakket sånn i tilfelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cessa81: Åj, det høres jo virkelig ut som noe er på gang! Du hadde termin 4. okt? Er terminen sikker, eller kan det være du er lengre på vei?

 

Selv har jeg skråsikker termin 7.okt. De siste nettene har det ikke vært like mye murringer, så jeg tror nok han blir der inne et par uker til. Blødningen var nok bare et blodkar som sprakk.

 

Er slimproppen en (eller flere) seig klump, eller bare generelt mer utflod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen ble flyttet til 6 okt på ul, men hadde ikke regel messig mens pga p pille slutt, men er nok ikke stort lengre på vei tror jeg da =)

 

Det var bare med den natten igår, kvlamen er her fortsatt, så herlig å få igjen den på slutten, not.

Hørt noen si at slimproppen kan ligne glassmanet aktig, her var det mye slim med brunt i. Mye mer slimete og tykkere enn utflod, Og ettersom det er åpning og modent så er det nok den jeg har sett.

 

Går å kjenner etter hver dag, at kanskje idag =) Men er veldig forberedt på å gå sånn her i 3 uker til, men krysser fingrene for at jeg slipper det.

 

Snuppa er jo klar nå, og det er jammen vi og =)=) Men koser meg max med magen, når det ikke står på med kynnere, kvlame, diare, vondt bekken. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter nr. 3 og vet ikke om det blir jente eller gutt, så er veldig spent:)

Har du vært til kontroll nå? Begynner å nærme seg med stormskritt for oss alle her nå!

Selv så har formen blitt HELT elendig siste måneden. Fått vann i kroppen og plutselig gått opp flere kilo, større problemer med bekken, tung pust, halsbrann, veldig mye og store bevegelser i magen, svimmel og dårlig. Alt er slitsomt. Klarer bare og gå en liten stund på butikken så blir eg svett og svimmel og rett og slett dårlig...Måtte bare få det ut hehe:)

Derfor gleder jeg meg SÅNN til og få babyen og kroppen tilbake. Rart med det at alle disse vondtene går vekk med en gang en har født, bortsett fra bekkenet da..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får gi beskjed om det skulle skje noe nå... Er veldig spennende å lese... Har 4-5 uker igjen selv, så må nok vente litt..

Men forrige baby var 4820 g, så regner med at babyen min er 3500 nå selv om eg har så lenge igjen.::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...