mariabee Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 vi er litt usikre nå. Jenta vår er 9,5mnd, 70cm og 8500gr ca. Synes hun sitter godt i setet enda vi, men hører om mange som har byttet.
3 nøtter til Askepott Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Bytta ved 6 mnd; men da var klumpen min 72 cm og 10!!!kg
El1 Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Vi vurderer å bytte, han er 8 mnd, 72 cm og ca 10 kg. Setet er trangt og han har nok lyst til å sitte litt rettere.
mariabee Skrevet 9. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2011 Hvilken bilstol velger dere?
valkyrien Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Vi byttet da han var ca 8 mnd. Han er lang i ryggen, og hadde da blitt så høy at selene satt for lavt i cabriofixen. Byttet til Britax Hiway 2, og er veldig fornøyde.
Junifrue Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Når hun sitter godt er det vel ikke nødvendig å bytte? Vi bytta før jenta ble 7 mnd vi, men satt virkelig ikke godt i det minste setet. De frarådet oss å bytte på butikken faktisk, men jeg er veldig glad for at vi gjorde det, hun er en helt annen jente i bilen nå. Så jeg ville byttet når dere føler behov for det selv jeg.
C.L.H85 Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 Så da burde vi bytte å kanskje? Hun er 5 mnd og veier 9,3 kg og er 70 cm lang.. Det ser jo greit ut, men har jo ikke noe å sammenligne med da..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 Vi byttet sete da han var ca 8 mnd gammel. Kjøpte maxi cosi et eller annet
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Her driver vi akkurat og prøver ut Kiddy Guardian Pro (9-36 kg) som vi kjøpte på barnesete.no. Gutten er 70 cm og 9 kg. Får forsåvidt plass i sitt Emmaljungasete enda, men har begynt å mislike lenger bilturer, så vi tenkte vi skulle prøve. Jeg var spent på om han ville like å bli ssatt fast med denne puta mot magen (brukes fra 9-18 kg) som gjør at denne stolen gjorde det så bra i test selv om den er fremovervendt. Etter et par turer ser han ut til å trives godt. Bruker den med ryggen lagt ned og han ser ut til å sitte veldig behagelig.
Fru Tuttemor Skrevet 11. september 2011 #10 Skrevet 11. september 2011 Bytta ved 6mnd vi,fra maxi cosi cabriofix ( 0-13kg) til maxi cosi mobi (9-25kg) lillemann var for lang i ryggen så sellan¨kom nedenfor skuldran:-/ storførnøyd men mobien han va 70 cm, 8,8kg da vi bytta
togutter-08og10 Skrevet 11. september 2011 #11 Skrevet 11. september 2011 Oj, her var det store avvik fra oss. Første gutten satt i maxi cosi til han var 14 md. Han var da 76 cm og 10 kg. Nr er nå ti md og ca 9 kg, vi har ikke planer om å bytte på en stund enda, det varer jo til 13 kg. Vi bytter kanskje til jul for da kan vi snu storebror på 3 1/2 så han sitter fremover, og lillebror kan arve hans Britax multitech.
Busy_bee Skrevet 11. september 2011 #12 Skrevet 11. september 2011 Ser også at det er store forskjeller her. Min er 7 mnd, og jeg tok nettopp ut nakkestøtten i maxi cosien. Har tatt ut puten for flere måneder siden. Og han er en stor gutt på 9 kg og 71 cm. Han sitter helt fint i maxi cosien en god stund til ser det ut for. Tror nok også det kan ha litt med helning på baksetet i bilen. Hos oss sitter han ikke og henger med hodet, fordi setet er såpass rett, mens andre har seter som heller litt og da tipper hodet til de små når de sover mye lettere, noe som jo gjør at de ikke er helt fornøyde. :-)
*Smiley* Skrevet 11. september 2011 #13 Skrevet 11. september 2011 Bytter ikke ennå.Hun er 8 mnd , men i stol nr 2 så faller de mer fremover når de sover.Vil vente til hun er sterk nok i ryggen.Setter seg ikke opp selv ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå