Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Veldig gøy å plutselig få beskjed om at svigers tenker droppe innom på vei hjem fra en reise. De er vel greie nok, men var ikke helt klar for husgjester hele helga(er så sliten nå), særlig ikke på kort varsel. De er kjedelige, lite hjelpsomme og orker knapt leke med ungene, maks 5 minutter av gangen, så vies oppmerksomheta til et ukeblad istedet. Så da er jeg hushjelp, kokk, vert og mamma i helga, så jeg er nok skikkelig opplagt til ny, hard skoleuke. Gleder meg til mandag, jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 haha, akkurat det samme skjedde her plutselig...da er vi to om ikke annet;)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Hehe, ja felles skjebne er felles trøst! Det går da vel for f**n an å sifra når man vet lang tid på forhånd at man skal ut og reise og dermed har veiene forbi avkomet med familie? Vi hadde planer, jo!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 ja jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig, har snerret fra meg før med type utsagn som om de er allergisk mot å ta en tlf, sende sms eller lign og spørre om det passer..får alltid til svar; men det er jo bare oss jo! Det driter da jeg i! må jo varte opp en hel helg selv om det "bare" er dem. Neste gang åpner jeg døren naken for å statuere et eksempel på upassende besøk.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Du legger selv opp til hvordan vert du vil være! Jeg var samme vert som deg når vi fikk besøk før...men når man nå har 3 barn og ikke har den samme energien og overskudet lenger - så gidder jeg ikke være verdens beste vert! Fortell til mannen din at han må ta sin brorpart - og at du ikke akter å være opptatt hele helgen med dette. De kan stelle seg selv og hjelpe til! Bestill ferdig mat - om ikke du orker å stå og kokkelere ;-) Hvorfor er det så viktig for oss damer å skulle gjøre alt så korrekt alltid? Jeg er sikker på at når helgen er over er det ikke noen som takker deg for innsatsen...? Eller? Jeg vet i allefall at jeg er ferdig med den tiden der jeg løper som et pisket skin når vi har gjester. Når folk kommer til meg - så får de rede på hvor kaffetrakteren står, og hvor oppvaskmaskinen er - og føl dere som hjemme ;-)) Når man har mange barn, og ting skjer hele tiden så kan da folk hjelpe til! Når vi er på besøk hos venner og familie, setter ikke jeg meg ned å venter full oppvartning i allefall!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Jeg gjør ikke det, altså. Jeg står ikke på pinne, men jeg må jo vri hjernen og handle inn ekstra mat og planlegge middag uansett, for de dukker opp ila lørdags ettermiddag og da er butikkene stengt. Det som er mest plagsomt er at det er noen i huset hele tida og jeg klarer ikke slappe av og kose meg, noe jeg virkelig hadde trengt denne helgen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå