Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Hei alle frøkener! Min samboer og jeg har ett barn på 9 mnd ( 1 år i desember), og vi leker med tanken på ett barn til. Det kunne vært fint å ha to tette Synes det er greit å ha småbarnstiden samlet, hvis dere skjønner. At hvis man skal ha tre barn, så har man dem iløpet av kort tid ( max 2 år mellom hver). Skjønner jo at det blir litt mye den første tiden Og samtidig er det koselig med bare oss tre foreløpig Men hva er deres erfaringer med 2 tette?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Vet ikke om det blir under kategorien tette, men vi har nettopp fått tredjemann innen 5 år. Det er travelt, men supert. Jeg føler en tilfredshet og lykke nå som jeg har disse barna. Ingen av barna har hatt kolikk el.l, men vi har "vanlig" kveldsuro, ammestrev i starten, matallergi osv. Så selvfølgelig er det mye å gjøre, men disse årene får jo så fort! Å se søsknenes hengivenhet go kjærliget til hverandre er fantastisk:) Skulle selvfølgelig hatt en ivrig sjel i kjelleren som kunne vasket og brettet tøy døgnet rundt;)
2 gutter og 1 jente Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 jeg ble gravid med nummer to når førstemann var bare 8 måneder. Vi fikk 2 gutter som er bestevenner og bitre fiender...alt iløpet av en periode på 5 minutter. Nå er eldste 4 og vi har fått ei lita jente i tillegg. Ja, det er travelt, og spesielt om de krangler mye slik mine to har gjort, men visst er det gøy også. Jeg tror vi vil få betalt for strevet når de blir eldre også og at de vil få mange fine stunder sammen.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Nå har jeg ikke så mye erfaring men vi får 2 tette. Det er 3år mellom nr 1 og nr 2 å det syntes jeg er litt mye, hvertfall nå som de er liten. Eldste er akkurat blitt 4år, minsten er akkurat blitt 1år og vi venter en liten en i slutten av januar så det blir ca 1,5år mellom nr 2 og nr 3. Vi gleder oss veldig men er også forberedt på at det vil bli travelt men også mye glede
To tette + snart ei med flette Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Jeg har 16 mnd mellom mine to gutter, som nå er blitt 6 og 7 1/2 år. Jeg har bare positive ting å si om det å ha to tette, syns det har vært helt topp! Minsten sov mye som baby, så jeg hadde god tid til eldstemann, og etterhvert tilpasset de seg hverandres sovemønster, og vaner, så jeg hadde tid til å ta meg av hus og hjem. Nå er de blitt større og har hver sine vaner og "uvaner", de er som oftest gode venner, men kan også være uvenner, noe som går fort over. De får nok av hverandre i blant, som alle søsken, men de velger fortsatt å dele soverom enda de ikke trenger. De sier selv at de aldri kan hate hverandre, og at de alltid har kjent hverandre, for de er jo nesten like gamle...ganske søtt
Skrømti Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Det er 17 mnd mellom mine troll. I begynnelsen var det hardt på den måten at storebror hele tiden skulle borti lillesøster, så hun måtte jeg ha i en softbag og gjemme bort oppå bord og kjøkkenbenk. Nå er de snart 3 1/2 og 5, og som ei annene sa; bitre fiender og bestevenner... Storebror er fortsatt etter henne heeeele tiden, og det blir mye skjenning og sur stemning gjennom dagen. På samme tid så ser jeg hvor tette bånd de har! De er virkelig "avhengige" av hverandre. Jeg ser mye positiv i det at de er så tette, til tross for at de er som hund og katt . ( nå hadde vi ikke noe valg, i den forstand av lillesøster plutselig ble til uten at det var planlagt .... : )
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 11. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2011 Takk for svar, alle sammen! Dere skriver det samme som jeg også tenker At det blir både mye glede, moro og tette bånd, samtidig som det gjerne blir litt ekstra hardt i begynnelsen og selvfølgelig får man søskenkjærlighet Min søster og jeg har 5 år mellom oss, og det er bare oss to. Vi er veldig gode venner, og lekte mye sammen som barn, men aldersforskjellen var jo likevel tydelig. Tror nok det kunne vært hyggelig for sønnen vår å ha en bror eller søster litt nærmere. Samtidig synes jeg, som sagt, at det er fint å ta småbarnstiden samtidig med alle At man ikke får ett barn, det blir 5-6 år, og så begynner man på nytt med ny babytid. Samboer har veldig lyst på en til, men jeg holder litt tilbake. Jeg tenker : 1 er 1 og 2 er 10
To tette + snart ei med flette Skrevet 11. september 2011 #8 Skrevet 11. september 2011 Må bare kommentere "1 er 1, 2 er 10" Jeg har flere rundt meg som har bare en, som misunner meg som har to, og så tett. De syns det er slitsomt med en, som hele tiden må aktiviseres og underholdes. Her i huset underholder de jo hverandre
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2011 Du, det var jo egentlig et veldig godt poeng Det er notert Takk!
nummer 4 er en spire Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 Slitsomt en periode, og så får de veldig stor glede av hverandre !
Gjest Madolyn Skrevet 12. september 2011 #11 Skrevet 12. september 2011 To tette hadde jo vært topp, men ekteskapet her tåler nok ikke det... Fikk en veldig krevende liten guttebaby som fremdeles tapper meg for 95 % av all energi, så nå må mannen min og jeg finne tilbake til hverandre først før det muligens blir enda et lite hyletroll... Tør rett og slett ikke å få to tette, i tilfelle også nestemann slår til med enormt nærhetsbehov, max 9 timer urolig søvn i døgnet, vognnekt, bilkjøringsnekt og generelt enormt med hyling og skriking... Elsker gutten så klart over alt på jord, og gleder meg til å gi ham søsken, men vil definitivt at det blir med samme ektemann <3<3<3<3<3<3 hehehe... Hadde jeg fått en normal sovebaby som nr 1, hadde vi sikkert klinka til med to - relativt - tette
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 22. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 22. september 2011 Tusen takk for svar! Tar alt inn i tenkeboksen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå