Gå til innhold

Har 2 klassingen min lov til å ta sparkesykkelen til skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det samme regler rundt det som med sykkel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det samme regel som med sykkel.

Sykkel, sparkesykkel, skateboard og andre ting på hjul må stå hjemme til de har hatt sykkelopplæring med politi og veivesen i begynnelsen av 5.klasse.

Har bl.a med sikkerhet og ikke minst forsikring å gjøre, barna er jo forsikret gjennom skolen på skoleveien, og har ikke lov til å bruke fremkomstmidler på jul før 5 klasse.

Skrevet

Vet ikke om min får det, men han får uansett ikke lov til det.

1: fordi vi bor der hvor det er mye trafikk, og da er det farlig med sparkesykkel. Selvom jeg vet at han er flink i trafikken.

2: den kan blir frastjålet

3: vi bor bare 2-3 min. gåavstand fra skolen

Skrevet

Samme regel som for sykkel hos oss.

Skrevet

Hvordan er det med dem som sykler til skolen? Er jo mange i Norges land som gjør det? Ser ihvertfall syklende skolebarn med sekk kl 8 på morgenen hver eneste dag her...

Skrevet

Ikke noe rart unger blir inaktive og overvektige når de ikke får lov å sykle til skolen, og det er for langt å gå. Uff!

Skrevet

Eh.. det har vel noe med at du først er voksen nok til trafikkregler når du går i 5 klasse. En 7 åring forstår ikke 100 % rekkevidden av å ikke følge reglene. En 7 åring hører på mamma og pappa, derfor følger de reglene. Når de så er alene er sjansen større for at reglene brytes.

Jeg tenkte litt sånn jeg også, helt til jeg så at det har med modenhet å gjøre. Og de fleste blir ikke modne før da. Jentene blir nok modne før, men alle må følge de tregeste. Godta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...