Gå til innhold

hva tenker dere om en mor som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn, tett alder, en går på skole begge to i barnehagen, og hun jobber ikke er "hjemmeværende" eller "husmor" som man kan si, og har full plass for begge barna i barnehagen, mens ene barnet går på skole og SFO, og stadig klager på hvor krevende det er å være husmor og mor til 3?

Skjønner ikke hva hun gjør på hele dagen jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jøss, for det er jo ingenting å gjøre hvis man har et stort hus....

Skrevet

kanskje hun ikke har et stort hus? :P

Skrevet

Jeg tenker at det er hennes sak!

Skrevet

jo det er jeg enig i også, er ikke min sak hva hun gjør, men begynner å bli lei av å høre henne klage over hvor mye det er å gjøre med barna, når hun ikke har dem hjemme igjen før 5 tiden så for å legge de i 7-8 tiden...

Skrevet

Skulle ikke skrive stort hus, beklager... Mente at man har jo masse å gjøre i huset også og evt andre ting....

Det og ha barn er jo krevende til tider uansett om man jobber eller ikke.

Folk han ha det krevende på mange måter... Så hvis jeg har en mann som hjelper til, så skal jeg aldri klage fordi det finnes alltid mennesker som hard et værre enn med da?

Skrevet

Det er ofte slik at man "lager" seg en travel hverdag. Jeg jobber vanligvis fullt, men går nå hjemme med lillebror. Har aldri vært så travel noen gang, har ALLTID mye å gjøre både ute og inne, og det er ikke babyens skyld:)

Noen er bare sånn at de lager seg masse oppgaver uansett hvor mye eller lite de har å gjøre.

Skrevet

Så ikke hør på henne, da vel! Ingen som tvinger deg til det!

Skrevet

Jeg tenker at DU HI skal holde kjeft. Hun har TRE tette barn og er hjemme. Jeg er hjemme nå mens jeg søker jobber og er du KLAR over hvor mye som må gjøres i et hjem selv om barna ikke ER der fysisk? Herregud.

Jeg tenker at du er ung og uviten og at trebarnsmoren har nok å gjøre. Noe du tydeligvis ikke har.

Skrevet

Tenker ikke en DRITT jeg, rett og slett fordi det kan ligge så mye mer bak enn hva du tror !!!! Uansett hvor godt du kjenner vedkommende.

Skrevet

Ja jeg skjønner det, jeg har all respekt for husmødre og kvinner som velger å være hjemme, men når de sier de velger å holde seg hjemme pga barna så for å gå på kafe de fleste dagene, handle og la ungene gå i barnehage + sfo lengst mulig hver dag, da begynner jeg å lure på om hun egentlig er hjemme for barna..

Skrevet

Har vært arbeidsledig siden 8 august, og jeg er jammen dårlig struktrert...Gjør nesten ingenting, dettet på datan og vips der går tiden...

At guttungen er på SFO, er for at han skal ha leketid sammen med kompisene, han er ennå litt for liten til å gå ALENE til dem.. Det er mest yngre småjenter i nabolaget...

Blir nesten stresset om jeg jobber 3 timer en dag... Uff, får håpe det snart blir jobb på meg...

Vel jeg klager ikke på at jeg har for mye å gjøre, men jeg gjør ALT for lite...For det er mye som kunne ha vært gjort, for å si det sånn...

..og her sitter jeg jammen igjen.... jeg og "tidstyven" data `n .....

Skal bare, ..før jeg begynner...

Skrevet

Hei HI

Uff, nå synes jeg nesten synd på deg som får litt pepper her inne. Skjønner godt at du blir oppgitt av klagingen til moren som sier at det er mye å gjøre, men har du spurt henne hva hun gjør om dagen mens barna er på skole og barnehage?

Jeg kan også blir irritert over personer som klager og klager og klager selv med god grunn, men det finnes også grenser hva man skal tåle selv også. Hadde ei venninne som klaget på alt og alle. Mulig hun hadde god grunn til det, men det endte med at de personene hun klaget mest om fikk min sympati.

Skrevet

Jeg kjenner også ei med 3 barn som har 2 av dem 100% i bhg (de er der hver dag fra 08.00-16.15) og en på skole + SFO... Syns det er trist jeg... Att hun ikke vil ha barna litt hjemme ,når hu faktisk er 100% hjemmeværende (kunne droppet SFO og hatt ett par dager fri fra bhg. iallefall)... Hun har sikkert forskjellig å gjøre på i huset, men klager stadig på facebook over att det er kjedlig osv... Hun fortalte også att skolejenta ikke klarer å sovne om kvelden ,fordi hun "klager" på att hun aldri får tid sammen med mammaen, men det er jo bare tull mener hun(moren) selv... Hadde hun vært syk eller noe som gjorde att hun hadde behov for denne avlastningen ,så er jo det en ting, men det er jo bare for å få mest mulig fri...:(

Skrevet

Jeg tenker at HUN skal holde kjeft. Jeg har tre tette selv. Vi fikk 3 stk på 2,5 år (ingen tvillinger) Og er hjemme med alle. Og jeg rekker fint over vårt hus og leke med alle barna. (260 kvm)

Hadde tenkt slutt og klage, du har valgt det selv. Blir provosert over folk som klager sånn, når jeg vet mine dager er mye mer hektisk! Og jeg sitter ikke og klager fordi om..selv om jeg har veeeldig mye og gjøre.

OMG!

Skrevet

Ikke alltid bare å la barna få fri fra bhg en til to ganger i uka, spørs mye på barnet også.

SFO etter skoletid ville jeg også beholdt da "alle" klassekameratene er der.

Skrevet

....selv om jeg klarer å manøvrere en hest gjennom en sprangbane betyr det ikke at en annen på min alder klarer det.

Skrevet

Jeg tenker at hun er priveligert som har råd til å være hjemme på fulltid, skulle pinadø jeg også gjort hadde jeg kunnet. Barna får sosialisert seg i barnehagen, og hun stiller uthvilt opp når barna kommer hjem med middag på bordet, rent hus... Drømmetenkning for meg i alle fall, selv om det høres ut som om det er tatt ut av en husmorlektyre fra 50tallet. Men klagingen, vet ikke helt hva jeg skal tenke om den

Skrevet

Dersom det er snakk om 3 normale og velfungerende barn, synes jeg denne dama trenger en realitetsorientering. Hennes arbeidstid er i hjemmet. Hun burde ha god tid til husarbeid, handling ol i løpet av tiden ungene er i barnehage/skole.

Skulle ønske jeg var hjemmeværende selv, men ser for meg at det fort kunne blitt kjedelig. Og kjedelig er vel det motsatte av krevende, slik som venninnen din sier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...