Gå til innhold

brudepike..... hjelp noen ?

Anbefalte innlegg

min datter har blitt spurt om vil være brudepike, er det foreldrene til brudepiken som skal betale for kjolen? er jo bruden etc som skal finne "like"kjoler til alle sammen, hva da om den koster 6 000,. kr ? det har ikke jeg råd til... noen som vet hvordan dette gjøres og hva som er vanlig ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143558869-brudepike-hjelp-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis bruden har ønske om type kjole, dvs at alle skal være kledd likt, så er det brudeparet som bestemmer. Hvis bruden kun sier at det skal være en fin kjole, så tenker jeg at foreldrene betaler.

Men sjekk med brudeparet du.... og nei, hadde aldri betalt så mye for en liten kjole som kun kan brukes en gang. Aldri i verden!

Det finnes kjempefine brudepikekjoler som ikke koster 6000,-. Sjekk spesielt hos nisjebarneforetninger. Kan jo forsåvidt være at name-it osv også har det.

MEN, om bruden har en formening om hvilken kjole det skal være, så bør hun kjøpe den.

Jeg mener at brudepikekjoler, spesielt til små brudepiker, betales av brudeparet. Det gjorde vi da vi giftet oss. Vi hadde 4 små brudepiker og en brudesvenn (kunne jo ikke gjøre forskjell på de barna i familien som var i "rett" alder, så det ble alle eller ingen).

Vi løste det på den måten at moren min sydde nydelige små kjoler til alle småpikene, og brudesvennen fikk sydd helt lik vest som brudgommen og forloveren hadde. =) Ble kjempefint.

Annonse

de vil jo ha like brudepikekjoler ja, og tror nok ikke de velger de billigeste for å si det sånn, skal være så flott :)

så da mener dere at når de vil ha like til alle brudepikene, så skal de selv betale for kjolene (hvis de er dyre )? er det det som er vanlig ?

er jo på en måte enig i det, men synes liksom det er litt flaut å spørre , og vet jo ikke hva de tenker om saken, eller om de vet hva som er vanlig etc, blir dyrt nok for hele oss familien i utgangspunktet.. da de skal ha bryllupet utlandet, og vi er 5 stk som skal reise...

hadde på en måte vært greit å ha en vanlig kjole, og ikke betale for en som bare kan brukes en gang... er jo tross alt bruden som skal gifte seg, og ikke brudepiken/brudesvennen......

Du trenger jo ikke vinkle på det økonomiske når du spør da.

Hva med å si noe sånt som: Hvordan hadde du tenkt å ordne det praktiske rundt brudepikekjolene, vil du bare ha størrelsen til xx også kjøper du den eller?

Svaret forteller jo alt om hva de tenker...

takk for tips :) lurte på en ting til, de som er brudepiker, pleier de bare ha på brudepike-kjoler, eller kan man for eks ha på en veldig flott vanlig kjole, ? bare lurer , har ikke vært borti slikt før og vet ikke hva som er vanlig... HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...