Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 min datter har blitt spurt om vil være brudepike, er det foreldrene til brudepiken som skal betale for kjolen? er jo bruden etc som skal finne "like"kjoler til alle sammen, hva da om den koster 6 000,. kr ? det har ikke jeg råd til... noen som vet hvordan dette gjøres og hva som er vanlig ?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Hvis bruden har ønske om type kjole, dvs at alle skal være kledd likt, så er det brudeparet som bestemmer. Hvis bruden kun sier at det skal være en fin kjole, så tenker jeg at foreldrene betaler. Men sjekk med brudeparet du.... og nei, hadde aldri betalt så mye for en liten kjole som kun kan brukes en gang. Aldri i verden!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Beklager, skulle stå "... så er det brudeparet som betaler"
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Det finnes kjempefine brudepikekjoler som ikke koster 6000,-. Sjekk spesielt hos nisjebarneforetninger. Kan jo forsåvidt være at name-it osv også har det. MEN, om bruden har en formening om hvilken kjole det skal være, så bør hun kjøpe den.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Jeg mener at brudepikekjoler, spesielt til små brudepiker, betales av brudeparet. Det gjorde vi da vi giftet oss. Vi hadde 4 små brudepiker og en brudesvenn (kunne jo ikke gjøre forskjell på de barna i familien som var i "rett" alder, så det ble alle eller ingen). Vi løste det på den måten at moren min sydde nydelige små kjoler til alle småpikene, og brudesvennen fikk sydd helt lik vest som brudgommen og forloveren hadde. =) Ble kjempefint.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 de vil jo ha like brudepikekjoler ja, og tror nok ikke de velger de billigeste for å si det sånn, skal være så flott så da mener dere at når de vil ha like til alle brudepikene, så skal de selv betale for kjolene (hvis de er dyre )? er det det som er vanlig ?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Ja, det er vanlig. Noe annet er faktisk uhørt frekt og dårlig folkeskikk.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Brudepikeantrekk inngår i budsjettet til brudeparet, noe annet er jo direkte frekt!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2011 #10 Skrevet 10. september 2011 er jo på en måte enig i det, men synes liksom det er litt flaut å spørre , og vet jo ikke hva de tenker om saken, eller om de vet hva som er vanlig etc, blir dyrt nok for hele oss familien i utgangspunktet.. da de skal ha bryllupet utlandet, og vi er 5 stk som skal reise... hadde på en måte vært greit å ha en vanlig kjole, og ikke betale for en som bare kan brukes en gang... er jo tross alt bruden som skal gifte seg, og ikke brudepiken/brudesvennen......
Anonym bruker Skrevet 10. september 2011 #11 Skrevet 10. september 2011 Du trenger jo ikke vinkle på det økonomiske når du spør da. Hva med å si noe sånt som: Hvordan hadde du tenkt å ordne det praktiske rundt brudepikekjolene, vil du bare ha størrelsen til xx også kjøper du den eller? Svaret forteller jo alt om hva de tenker...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2011 #12 Skrevet 10. september 2011 takk for tips lurte på en ting til, de som er brudepiker, pleier de bare ha på brudepike-kjoler, eller kan man for eks ha på en veldig flott vanlig kjole, ? bare lurer , har ikke vært borti slikt før og vet ikke hva som er vanlig... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå