Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 var det bedre i 80- og 90- tallet? For meg så virker det sånn. Ihvertfall på 90-tallet, men det vet jo ikke jeg så ønsker noen synspunkter. Hadde ei venninne som var alenemor for 2 barn. Husker at hun hadde råd til ditt og datt hele tiden. Dro på ferie med barna og kjøpte seg nye klær hvergang hun skulle ut mens jeg måtte jobbe nesten 10 timer hverdag. Jeg hadde ikke barn den gangen. Så dere som var/er eller kjenner noen som var alene på den tiden. Kan dere fortelle hvordan det var?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 hmmm.. i -95 var overgangsstønaden på ca 5000 pr mnd. Og stønad til barnepass var alltid og uansett mellom 600 og 700 kr, samme hva du betalte. Bidraget var 11% av fars inntekt(for et barn), og barnetrygden den samme som i dag. Vet ikke om det var så luksuriøst, jeg. Det kjentes hvertfall ikke sånn ut. Og tidligere fantes ikke overgangsstønaden. Vet ikke når den kom, men vet mange som ikke hadde noe støtte tidligere.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Jobbet denne alenemoren HI? Er selv alenemor, og var det jo ikke på 80 eller 90- tallet men siden jeg jobber og har en bra utdannelse har jo min økonomi lite med å være aleneforsørger å gjøre. Det eneste måtte jo være i negativ betydning: hadde vi vært 2 voksne med denne inntekten hadde vi hatt det veldig greit:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Ok, takk for svar. Da høres det ikke ut som det var bedre før, men virker bare sånn utifra hva jeg så hva venninna mi gjorde. hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Nei, hun gjorde ikke det. Var 100 % hjemme og hadde barnet hjemme til den var 3 år (tror jeg). Bare stusset litt over at hun hadde råd til å kjøpe bil, dra på lange ferie etc. hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Kommer jo også litt an på hvordan en prioriterer. Har vennepar som drar på flere ferier i året, helst uten barna. De nedprioriterer videre utstyr til barna, og skolebarnet har enda ikke fått prøvd ski mens barnet i bhg måtte skifte bhg da de begynte med utegruppe. De mente det krevde dyrere klær og det var de ikke intr i. Dette var bare 2 eksempel!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 Mmmm, det er sant som du sier der. Vokste opp med foreldre som er skilt (80-tallet). Min mor bodde ikke med min far og jeg hadde ikke noen kontakt med han. Moren hadde råd til å reise til syden og var ute nesten hver helg og ikke minst spiller bingo, men hun hadde nesten ikke råd til å kjøpe klær eller utstyr til meg. Så det er nok sant som du sier 0929. Det kommer an på hvordan man prioriterer. Ikke at jeg mener noe vondt om venninna mi. Vi har ikke noe kontakt i dag,så jeg kan ikke uttaler meg om hun var dårlig mor eller ikke. Igjen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå