Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Ja jeg kaller meg selv av og til djevelens datter, rett og slett fordi faren min er djevelen selv. Egentlig så kan jeg ikke kalle han far, for selv ser jeg på en far som bryr seg om barn og barnebarn og stiller opp for dem, men slik er det ikke hos oss. sikkert mange som synes jeg er slem nå men jeg skulle virkelig ønske at det var han som døde i stede for min mor for 20 år siden. Det var først når mamma døde han plutselig oppdaget at han var far, jo da hadde bodd sammen hele livet, men han var mer opptatt av hjemmebrent enn familieliv. Så 2 år etter at mamma døde flyttet jeg på hybel, da var jeg 16 år. Min halvsøster som ikke er hans datter har heller ikke fått fin behandling av han, en gang kastet han henne ut midt på vinteren, hun var da 16 og jeg 8 år, husker ennå jeg var ute å lette etter henne i snøen i strømpebukse og nattkjole. Jeg var et barn som drømte om skilsmisse. Kontakten mellom djevelen og meg har vel vært så som så de siste 20 årene. Sist han ble bestefar hadde han brukt 2 år med advokat mot meg for å få meg til å betale han tilbake noe han hadde gitt meg som gave, rett og slett fordi når jeg flyttet fra en samboer tok jeg ikke med en mikrobølgeovn jeg hadde fått i julegave av han som jeg ikke brukte. Så 2-3 år senere ble han bestefar og søsteren ringte fra sykehuset og sa det til han, og vi sluttet med advokater. Han kom på besøk når gutten var 4-5 mnd, men var mest opptatt av at jeg skulle se på video hvor flott leiligheten han og dama hadde kjøpt i Spania var. Han så nesten irritert ut når jeg måtte bytte en bleie. De 9 årene sønnen min har levd har han ikke sett sin morfar så mye og faren min ringer kun når han trenger billetter til Spania, som han mange ganger har glemt å betale meg tilbake for, men men det er vel greit at hans datter som er enslig forsørger også betaler hans flybilletter. Så til denne sommerens hendelser. Først ringte han meg i mai og skulle ha hjelp til flybilletter, men han måtte ringe meg noen dager senere noe han ikke gjorde. Vi dro på ferie til typen min i Tyrkia og var der når det smalt i Oslo, dette viste jo ikke min far, men å sende en melding eller å ringe og høre hvordan vi hadde det glemte han vist. Jaja her på DiB er han nok tilgitt siden han er mann, men greit nok jeg kunne leve med det. Når vi kom hjem så begynte folk å ringe meg for å få tak i han så søsteren og jeg kontaktet sjømannskirken i Spania og politiet på hjemstedet hans uten at noen fant han med det første. Etter en drøy uke ringte konsulen der nede meg og sa han hadde sjekket med banken i Spania og at han mest sannsynlig levde i beste velgående bare hadde mobilen slått av. På denne tiden fant jeg ut jeg var gravid også, noe jeg både jeg og barnefaren er glad for selv om det ikke var planlagt. Så her om dagen får jeg tak i han på telefon. Da forteller jeg at vi hadde forsøkt å få tak i han og hvem vi hadde kontaktet for å få dette til. Da viser det seg at han blir sur for på hjemstedet her i Norge hadde han ei jente fra Ghana boende som oppholdt seg ulovlig her i landet også hadde politiet sjekket der, funnet henne og sendt henne ut av landet. Jeg viste ikke at hun bodde der, jeg viste om henne men trodde hun hadde forlatt Norge for lenge siden. Ironisk nok så er dette en mann som stemmer Frp fordi han synes det er for mange innvandrere i Norge (hehe har forøvrig opplevd at han har skjelt ut spanjoler i Spania også fordi de gikk rundt i nabolaget hans…ikke så veldig smart altså). I Spania hadde han vist ei dame fra Brasil med 2 barn som ikke jobbet som bodde hos han, helt greit det også, men må si jeg synes synd på de barna. Så i kveld fortalte jeg han at jeg var gravid igjen og at han skulle bli bestefar for andre gang. Og fortalte han at jeg var sammen med var tyrker og bodde der. Da klikket det jo for han, jeg var vist et dumt naut som ikke tenkte, han viste jo hvordan tyrkere var (kan aldri tro han har snakket med en i hele sitt liv), de var ekstreme muslimer hele gjengen. Ja ja jeg er sikker på at dere har hørt denne reglen før fra ikke altfor smarte rasister. Selv mener jeg at man ikke skal dømme noen før man kjenner de, skjønner ikke hvor jeg har det fra ikke noe jeg har arvet i alle fall. Men denne gangen tok jeg igjen, jeg fant meg ikke ut i det å bli skjelt ut av en dum fyllik og rasist så jeg sa at han på ingen måte kunne dømme meg, han som hadde ei fra Ghana boende ulovlig hos seg og ei fra Brasil han forsørget. Han er faen meg ikke god i hodet, puh….måtte bare blåse ut litt damp her. Takk for at du orket å lese det.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Han høres jo ikke helt god ut spør du meg. Kanskje like greit at han ikke har noe særlig kontakt med barnet ditt. Men hvorfor betaler du flybillettene for han? Det hadde ikke jeg gjort for en person som hadde behandlet meg og min familie på den måten.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Takk for at du orket å lese alt. Planen var at han skulle betale meg tilbake men det skjedde aldri, men sist jeg bestilte billett ba jeg han betale med sitt kort....he he har vurdert om jeg skulle bestilt billett til et helt annet land...Russland midt på vinteren kanskje, men kom til å synes litt synd på de der når ha hadde landet og sett hvor han var.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Uff, mye rart der ute. Han høres ut som en egoistist stakkar, en samfunnstaper som må "hevne" seg på de han tror han kan få makt over. Hold kontakten minimalt og ikke gi ham penger eller betal noesom helst for ham ihverfall. Reagerer også på dette med flybilletter.
2 små og en undulat Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Jeg tillater meg selv å lese litt mellom linjene her.. Det høres ut som om du prøver så godt du kan å endelig få din fars aksept for den du er. Du vil at han skal være en god far og du vil at han skal være stolt av deg. Derfor betaler du billetter for ham, du ringer ham og har kontakt med ham. Du må gå inn i deg selv og innse at faren din ikke er en god person, ei heller en god far. Han er den eneste faren du har, men du har faktisk ikke selv valgt han som far. Du har ikke ansvar for ham, og det er ikke ditt ansvar å få ham til å bli den faren du trenger. Det er trist at faren din er som han er. Han gir deg ikke annet enn bekymringer, noe som er det siste en far skal gjøre. Jeg håper du innser at forholdet mellom deg og faren din er din fars feil, og ikke din. Du får ikke blitt en bedre datter, det er han som må skjerpe seg! Vær stolt av hva du har fått til i livet. Det er ikke faren din som bestemmer om du har gjort og gjør kloke valg. Håper du har mange gode venner og familiemedlemmer som støtter deg
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Hei, takk for at du orket å lese det, og joda du har nok rett. Jeg vet at jeg nå ved å "ta igjen" i går i alle fall er et steg i riktig retning. Før var jeg livredd han også, men det er jeg ikke lenger, han kan ikke gjøre noe for å skade meg lenger. Og jo jeg er veldig stolt av meg selv og det jeg har fått til på egenhånd. Jeg har også bestemt meg for å aldri bli som han så jeg er raus med ros ovenfor min sønn når han gjør noe som fortjener et godt ord. Så klart drømmen hadde vært å ha et stykk oppegående foreldre der, det er sårt når du hører venner snakker om sine normale foreldre som kanskje "bare" stiller opp for barn og barnebarn 1-2 ganger i mnd. HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 Med overskriften "Min far er djevelen selv! laaangt" forventet jeg meg i grunnen verre ting... men du har sikkert kjempet en del i livet.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #9 Skrevet 9. september 2011 Kunne ikke vært mer enig med 2 små og en undulat! Man velger ikke sine foreldre, men man kan absolutt velge hvordan man skal forholde seg til dem.. Har kinkige foreldre selv, og har følt mye ansvar for dem. Men har fått veldig god hjelp av en psykolog til å rydde opp i hodet mitt rundt dette.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #10 Skrevet 9. september 2011 Vel det har vørt mye mer opp gjennom årene: han hadde befølt en venninne av meg en gang når vi var 17 år og på hytta. Hun ville sove ekstra så da hadde han gått inn på rommet våres og tatt på brystene hennes, bare så synd jeg først fikk vite dette lenge etterpå, hadde ikke gjort meg noe å sett han anmeldt for det. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #11 Skrevet 9. september 2011 Så flink du var som sa ifra! Denne mannen er ikke verdig til å være pappaen din.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #12 Skrevet 9. september 2011 Jeg har bare en ting å si: Sett grenser. Han har fått og brukt alle sine sjanser. Du har et barn, et barn til på vei, en kjæreste og kanskje en jobb og sikkert venner som du skal ta vare på. Også skal du ta vare på deg selv! Han hindrer seg i dette, og det skal han ikke få lov til. Høres kanskje enkelt ut, men jeg har selv hatt en mor som sugde all energi ut av meg (og hun var tross alt en mye bedre enn den faren du beskriver) - og jeg har jobbet masse med å sette grenser og kjenne igjen følelsesmessig manipulasjon. Stå på! Barna dine er heldige som har en mamma som tenker selv og som ikke bare kopierer sin egen oppvekst!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #13 Skrevet 9. september 2011 Hva skal man med fiender når man har slike fedre:)? Vit ditt eget beste og kutt han helt ut.. Han er ikke god i hodet sitt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #14 Skrevet 9. september 2011 Signerer 2 små og en undulat, fine kloke ord Det ser ikke ut til at din far vil endre seg derfor er det du som må gjøre noe om du ikke orker dette stresset i livet ditt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå