Gå til innhold

Kommer bananfluene til å forsvinne til vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri slitt med det før, men har i år flyttet til nytt sted og her har bananfluene tatt over kjøkkenet mitt. Kommer de til å forsvinne når kulda setter inn? Er fortsatt mye fint vær og alt for varmt her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan snike deg innpå avfallsdunken med en plastpose, ta den over og bære fluene og alt sammen ut.

En annen ting du kan gjøre er å plassere noe de liker i ei skål, og ta plastfolie over den. Lag små huller i plastfolien, dermed skal fluene komme seg inn men ikke ut.

Skrevet

De forsvinner da søpla di forsvinner. Det er møkk og kompost som de trives med

Skrevet

Oppbevar all frukt, mat osv i kjøleskapet. Pass på at ingen potteplanter har vann på skåla, hold kjøkkenet rent til enhver tid og ta ut matsøppel ofte.

Du er kvitt hele problemet på 4-5 dager:-)

Skrevet

Sett frem en skål/glass med eddik, litt vann og noen dråper zalo så drukner de. Lukter litt eddik rett i nærheten, men mye bedre enn ekle fluer syns jeg.

Skrevet

Bananfluer blir man kvitt på en uke hvis man er nøye med hygienen.

Skrevet

Gi dem et glass (rød?) vin med en skvett Zalo i..... Var et råd jeg leste et sted..

Skrevet

Er ikke lurt å sette inn all frukt og grønnsaker i kjøleskapet, for de mister smaken. Men klart, i en overgangsperiode for å bli kvitt fluene, så kan man vel leve med det...

Ellers så har jeg erfaring for at bananfluene godt kan overleve i kjøkkenet hele vinteren hvis de bare har mat. Inne i huset er det ikke kaldt nok til at de dør.

Må nevne at denne erfaringen ikke er hentet fra eget kjøkken, men fra en eldre ungkar som ikke var så nøye med hygienen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...