Gå til innhold

"Den som har en annen tro, blir ikke akseptert av Gud"

Anbefalte innlegg

Skrevet

tja... Islam? Jada, deres Ramadan-tale i moskeen.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle religioner tror at deres religion er veien til frelse, med unntak av Bahai-troen kanskje. Syns det er mer oppsiktsvekkende at muslimer mobber jøder.

Skrevet

Hørte du ID-talen(Ramadanavslutningen) på NRK i dag? Sykt......

Overskriften min er ordrett etter oversettelsen til norsk fra den talen.

HI

Skrevet

Du har aldri hørt "Du skal ikke ha andre guder enn meg", formoder jeg?

Skrevet

Det er samme Guden, Sug Lut. det er noe annet å si en ikke kan ha annen tro.

HI

Skrevet

Jeg tror neppe du snakker for flertallet av troende, gitt. Og hvor trekker du grensen for "samme guden"? Hvor stort avvik godtar du?

Skrevet

Jeg snakker? Det var da ikke jeg som sa det. Det var på "prekenen" i forbindelse med Id i dag på NRK. Fra en moske i Norge. Og for meg var hele talen hårreisende, men dette var hovedsaken. Du skulle hørt hva han sa til kvinnene, og om hijab.

Det er samme guden, men hva du tenker og tror får være din sak, Sug lut.

HI

Skrevet

Jøss, det var da du som mente det var samme gud. Jeg, derimot, sier at å kalle det samme gud (et begrep som fra mitt ståsted uansett er gobbledygook, men det er i og for seg uvesentlig) neppe er uproblematisk for alle dine trosfeller. Eller talerens.

Skrevet

Nå er det ikke mer enn 2 år siden jeg var i en barnedåp hvor foreldrene ikke var sammen og hvor presten holdt en lang preke om det å leve i synd og la barna vokse opp i synd.

Skrevet

Jeg er ikke HI, men er enig med henne i at det dreier seg om samme Gud.

Også synes jeg ikke kristne er mindre fanatiske når de for eksempel kaller homofile for syke og sier at de ikke kommer inn i Guds rike. Det samme gjelder forøvrig "skjøger", eller enslige mødre om det er et litt mer moderne ord. Fedrene til de barna, der imot, hører vi ingenting om.

Skrevet

Jeg er ikke HI, men er enig med henne i at det dreier seg om samme Gud.

Også synes jeg ikke kristne er mindre fanatiske når de for eksempel kaller homofile for syke og sier at de ikke kommer inn i Guds rike. Det samme gjelder forøvrig "skjøger", eller enslige mødre om det er et litt mer moderne ord. Fedrene til de barna, der imot, hører vi ingenting om.

Skrevet

Så litt på selv på talen, men hørte dessverre bare på slutten. Må innrømme at det virker skremmende, men hvis du leser i bibelen så vil du finner noe lignende også. "At du skal ikke ha andre Guder enn meg".

Det viktigste er vel at man skal tro på seg selv, og gjør det som er riktig for deg og andre. Ikke gjør andre vondt.

Tror egentlig at vi har "Guder" i oss alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...