Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23år. Har ikke fullført videregående skole. Men har lyst til å utdanne meg innen noe.. Har veldig lyst til å utdanne meg som vetrinærassistent.

Jeg er superdårlig i mattematikk!:( Har egentlig aldri lært meg matte faktisk.

Men hvordan går man fram? Jeg er avhengig av inntekt da vi har en husleie på 8500 i mnd.

Hadde også håpet på at utdanningen kunne gått litt fort?:P Har veldig lyst å starte en familie om ikke sånn aaalt for lenge..

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lærer du deg matte - tar opp fagene du trenger for å bli ferdig med vgs - så søker du på det du måtte ønske.

Skrevet

Hvis du har jobbet noe, kanskje du kan oppfylle opptakskravene med "realkompetanse" som jeg tror de kaller det.

Hvis ikke, må du nok ta matematikk og andre fag som privatist.

Klarer du å ha ei mattebok og gi deg selv lekser i den, og gjøre leksene? Hvis ikke kunne du kanskje skaffe en privatlærer. Men det koster penger... eller din mor eller din far kunne kanskje svare på ting når du har spørsmål.

Skrevet

Hun trenger vel ikke matte for å komme inn på Grunn kurs, VK1 og VK2.

Du kan ta den letteste veien å ta helsesekretær på folkeuniversitetet.no Der får du stipend og lån også (6500kr i mnd) mens du studerer 1år. Eller voksen opplæring som helsesekretær på en videregående skole i nærheten. Vet ikke hvor du bor, men...

Skrevet

Hmm.. Jeg bor i Tr.heim.

Jeg har gått to forskjellige grunnkurs. Helse og sosial (som jeg ikke besto i matte) og formgiving (som jeg heller ikke besto i matte)

Hi..

Skrevet

Du burde få kartlagt om dette er fordi du nesten aldri gjorde matteleksene, eller om det skyldes et reelt problem som f.eks. dyskalkuli.

Skrevet

Oj da, er du så dårlig så bør du da få hjelp, men den hjelpen er jeg ikke sikker på hvor man kan få.

Skrevet

Godt mulig at jeg har kalkuleksi ja. Tviler ikke et sekund.

Har egentlig aldri gjort mattelekser. Gleda meg til matteleksene da jeg gikk på barneskolen, for da hadde jeg alltid ei veninne som gjorde det for meg. Så har jo ikke lært meg grunnleggende engang.. Var liten og viste ikke bedre. Får straffa for det idag ja:(

Har konsentrasjonsevne som en ivrig hest også vøtt:s Ikke bra:(

Hi

Skrevet

Hei.. det første jeg vil si er at JEG FØLER med deg:)

Har alltid slitt med matte selv.. forstår det ikke .. og har nok ikke den beste konsentrasjonen og ... tja.. viljen når det er et fag som ikke intr. meg.... Har alltid slitt med almennfag egentlig.. og har komt meg greit igjennom dem. Men!! Da jeg kom på vidergående og tok helse og sosial fag ble jeg kjent med en, som i dag er min veninne.. som hjalp meg igjennom!! Hun fikk meg til å bestå!! Når hun forklarte ting for meg, gikk det liksom opp et lys.. og jeg besto faktisk, men fikk da ta prøve om igjen osv.. grei lærer:P hehe..

Jeg forstår hvordan det er å slite i matte.. og jeg kommer heller ALDRI til å bli flink der. Tror jeg gikk ut med en 3-er, og var STORFORNØYD :)

Få en venn, et familiemedlem.. noen med god tålmodighet og gå gjennom oppgaver.. gå gjennom tema og få hun/han til å sette opp noen oppgaver..

Jeg har full forståelse.. jeg sliter med matte til de grader selv!! Men har man noen som kan forklare og har tid og tålmodighet, så kan den "verste" forstå d:)) Til og med jeg ;))

Kjenner meg igjen som sagt, og har fuuuull forståelse!! Håper du kan finne hjelp og at du klarer det! Jeg er utdannet helsesekretær, men hadde aldri klart det året med matte hadde det ikke vært for hun veninnen min :))

Ønsker deg alt det beste og at du finner hjelp! Masse lykke til!! Krysser fingrene for deg jeg ;)

God klem fra meg :)

Skrevet

Sist jeg sjekket var det ikke noe som het veterinærassistent men dyrepleier? Er dette det samme? Jeg har to venninner som er veterinærer og de anbefalte meg ikke å ta utdannelse som dyrepleier da det er svært vanskelig å få jobb.

Dette fordi alle veterinærstudentene tar disse jobbene under utdannelsen sin for å tjene litt penger. Vet ikke om det er slik ennå men vet du noe om det må du gjerne si fra - jeg tar gjerne dyrepleierutdanningen.

Når det gjelder matten ville jeg kun tatt dette faget i første omgang og deretter de andre for å få studiekompetanse. Da ha du kun matten å konsentrere deg :-) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...