Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Har en dåpslue som har en gul flekk som jeg skal prøve å få vekk. Hvordan bør jeg best gjøre det for å ikke ødelegge dåpsluen?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Ville lagt den i bløt en stund i litt vanish og sett om det hjelper
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Biotex white brukte jeg... Halve dåpskjolen var sånn halv gul, så la den i bløt med biotex white. Så god som ny, og sliter ikke på stoffet. (denne dåpskjolen er en 40 år gammel blondegardin.. veldig fin :-) Har også brukt den på flekker på vanlige klær, funker som bare det:-)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg hadde ikke turt å bruke noen midler. Vår dåpskjole var også gulnet, den er over 100 år gammel så jeg tok ikke sjansen på vanish og slikt. vasket og hang den ut i sola så ofte som mulig i ukene før bruk, den ble hvit og fin!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Dette er en gammel dåpslue, men det er ikke noe jeg har hatt i slekten, så jeg har ikke et sentimentalt forhold til luen. Tror egentlig ikke at vanish kan hjelpe, men kan jo gi det sjansen. Det er ingen som har prøvd å bleke med klor? Vet ikke om jeg tør, for luen er jo veldig fin, så synd å ødelegge egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå