Gå til innhold

Gavetips til tidenes særeste svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min utrolig kresne svigermor fyller snart 70 år. Jeg har overhodet ikke peling på hva vi skal gi henne, så jeg trenger hjelp! Pris kan være et sted mellom 1500-2500,-

Problemet er at hun egenlig trenger alt, men liker ingenting.

Ting hun har fått av oss (som hun ikke akkurat har jubla av lykke for) er: En dag på spa, nytt kjøkkenservise, smykker, kjøkkenutstyr (har ønska seg div, men ikke brukt), kurv med spekemat og tilbehør, sengetøy, hudpleieprodukter, pelspledd (er alltid så kaldt der).

Ikke liker hun teater/ konsert /revy ol. Ikke leser hun bøker. Ikke liker hun å spise ute.

Hun liker egentlig ingen ting som er nytt.

Om noen kunne gi meg en ide hadde jeg blitt utrolig glad! (ser jo at det er en veldig vanskelig oppgave....)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Gi henne et Universal gavekort. Da kan hun kjøpe seg nesten hva hun vil og det må vel kunne passe henne;)

Skrevet

Takker for forslag, men får hun gavekort eller penger kommer hun bare til å "tulle det bort" på dagligdagse ting.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Men når hun ikke liker noe annet så er det kanskje "tulle-bort-på-hverdagsting" det som vil gjøre henne glad

Skrevet

pærle kjede + armband+ øredobber

hvit farge frisker veldig opp eldre damer

el gull smykke

med forbehold om å bytte

gull armband

Skrevet

Bildebok med barnebarna?

Abonnement på et blad hun bruker å lese?

Gavekort på hjelp i huset - type 5 X bilvask, 5 X vinduesvask og en rose?

Gavekort til Skobutikk? - de fleste trenger jo nytt fottøy i blant....

Ikke noen enkel oppgave nei....

Lykke til!

Skrevet

Fotobok til barna og abonnement på blad hadde jeg og tenkt å foreslå... Eller hva med en dag med dere og barna for å finne på noe, type akvariet, dyrepark også ute å spise middag om dere da har noe slikt i nærheten.

Blomster må da vel glede en eldre dame? Finnes vel ingen som ikke blir glad for det i den generasjonen vel?

Lykke til iallefall :)

Skrevet

Har også en svigermor som er over gjennomsnittet sær når det gjelder nyanskaffelser, selv ting hun kjøper selv må byttes en gang eller tre før hun er fornøyd ;)

Hun liker blomster, men også der er hun sær, utrolig mange blomster hun ikke liker.

Men noe hun setter pris på er å invitere venninner på besøk, og hun kan absolutt ikke bake. Så min gave til henne er et ubestemt antall kaker i året.. Jeg gjør det med glede, og hun setter så utrolig pris på det. I morgen skal hun ha 4 venninner på middag, og det hun nesten gleder seg mest til er å servere fyrstekaken jeg har lovet å bake :)

Er ingen sånne praktiske ting dere kan bidra med da?

Ellers blir svigermor veldig glad for en fotobok av ungene, hun får en til bursdagen sin hvert år. De står på beste utstillingsplass i stuen og vises frem til alle villige (og uvillige) gjester som stikker innom henne. De bøkene er hennes stolthet.

Skrevet

Er det en sak svigermor brenner særlig for?Dere kunne kanskje ha donert en sum i hennes navn til denne saken?

Ellers syns jeg kristin1974 sitt forslag var strålende:).

Mvh

Skrevet

1500-2000 kr i gave til svigermor det synes jeg var MYE....vi kjøpte en bok til svigerfar når han ble 70 ! og det blir ikke dyre gaven svigermor får når hun blir 70 år om 2år !

Skrevet

Så hyggelig at dere fortsatt svarer.

Pandabjørn: Vi har god råd, mens svigermor sitter ganske dårlig i det. Hun vil aldri ta i mot noe ellers, så til jul og bursdag gir vi henne i alle fall rause gaver.

Den kakeideen var forøvrig noe å tenke på. Hun er en katastrofe på kjøkkenet (men jeg er litt usikker på om hun er klar over det selv). Det hadde vært en god gave. Mulig det blir noe i den gaten...

Skrevet

Hva med å kjøpe en generøs pakke med dagligvarer som dere vet hun faktisk bruker? Ost, kaffe, knekkebrød, syltetøy, halvstekt brød, kaviar, juice, sjokolade, sukker osv. Dere vet sikkert hva hun liker og spiser til daglig.

Skrevet

Hvis hun aldri blir fornøyd eller ikke liker noe, så ville jeg aldri gitt noe dyrt.

Ville kanskje tatt med hele familien til fotografen og fått forstørret et nytt og fint bilde som kan henge på veggen. Et familiebilde hvor svigers kan være med (Okei, det blir jo litt dyrt likevel)

Gavekort på steder hun pleier å handle. Og for de som har alt, så er det jo greit at de kan få gavekort å handle mat, vin eller noe de kan bruke opp.

Min mormor og hennes venninner gir hverandre mat. De trenger jo egentlig ikke noe annet. De har jo ALT!

Et kurs? En familietur? Trenger hun noe gode vinterklær? Et bladabonnement?

Skrevet

Min mormor fikk til 80 årsdagen blomster levert på døren hver fredag et visst antall fredager.

Beste gaven hun kunne fått...

Skrevet

En tur i sammen med dere + andre i familien til en eller annen koselig plass?

Skrevet

Takk igjen for mange gode forslag!

Konklusjonen blir faktisk en kombinasjon av mange av dem.

Vi får med mannens søsken med familier på å lage en scrapbook med bilder av barnebarn, gavekort på skobutikk, blomsterbutikk og klesbutikk. I tillegg blir det gavekort på kaker, tur i marka, middag hos voksne barnebarn, kinobilletter og kanskje noe mer. Det må jo bli bra.

Skrevet

For en heldig svigermor! Håper hun blir fornøyd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...