Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Noen som velger at barnet deres ikke skal sove i barnehagen? Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Jeg har jobbet i barnehage noen år nå og har aldri opplevd at en 1 åring ikke sover i barnehagen. De fleste sover på dagen til de er 2,5-3 år. Enkelte slutter tidligere. Har vanskelig for å se for meg en 1 åring som holder ut en hel barnehagedag uten å sove. Er det noen spesiell grunn til at du ikke ønsker at din skal sove i bhg? Har dere sluttet med dagsoving hjemme? Du bestemmer jo i og for seg over ditt barn og soving, så du kan si at du ikke ønsker at barnet skal sove i bhg. Så får heller barnehagen gi tilbakemelding om hvordan det fungerer etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Saken er at jeg jobber i bhg og der er det en ettåring som "ikke skal sove" Ungen får lov til å hvile seg, men ikke legges i seng/vogn for å sove... Begrunnelse; "det er så vanskelig å få lagt han/hun om kvelden" Får helt vondt av den stakkars ungen! Hi
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Kanskje foreldrene trenger litt veiledning om ettåringenes søvnbehov. Hvordan tilrettelegge og viktigheten av gode rutiner, tidspunkt osv. Det er viktig å huske at søvn avler søvn Dette er vel noe ped. leder kan ta opp med dem? Hilsen førskolelærer
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Joda... men synes det er vanskelig å ta opp ting med leder... Føler jeg ikke blir tatt på alvor ofte... Og når jeg kommer med forslag til ting vi kan gjøre eller hvordan vi kunne fått det bedre i barnehagen ang. ommøblering så må jeg forsvare meg selv! F.eks; "Det er litt trang ved det bordet som står ved vinduet, kunne vi gjort noen endringer?" - "Det er ikke så mange måter å ha ting på her, hvorfor vil du det?" Osv.... Det er snakk om å flytte/snu på et bord! Personen er enig i at det er trangt, osv. men vil ikke gjøre noe med det! Hi
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Javel, forstår at dette er litt frustrerende, men et barns behov for søvn vil jeg nå bedømme som viktigere. Eller hvorfor kan ikke du sette foten ned overfor foreldrene, slik at de selv må henvende seg til pedleder for å "klage"?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Så la bordet være, og bry deg om ungene. Det er derfor du er der. Kanskje det hjelper å være tydeligere? Det er klart du må forklare deg når du har en annen mening enn en annen, men leder har også et ansvar for at alle på avdelingen blir hørt. Hvis du synes det er vanskelig så spør om du kan få en samtale med styrer der du ber om hjelp og tips å takle dette bedre. Fortell at du ikke blir hørt og bruk eksemplet med ettåringen som ikke skal sove så får du sagt noe om dette også. Da blir også styrer oppmerksom på hvordan denne ped. lederen styrer avdelingen sin. Hilsen førskolelærer
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Selvfølgelig er søvnbehovet til barn viktigst! Får vel ta det litt forsiktig og "ymte" fram til pedleder om at xxxxx er ofte veldig sliten og lei seg, spesielt på ettermiddagen. Slik at han/hun ofte krever en hel voksen for seg selv... (noe som ikke går, da vi har 12 barn 0-2 år) Hi
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Bryr meg selvfølgelig om ungene, men det jeg mente var at jeg må forsvare meg, SELV om denne personen er enig (ang. bordet) Skjønner jo at man må "forsvare seg" dersom man er uenig! Tenker jeg tar opp dette på avd.møtet så kan alle ytre sine meninger.... Både leder og assistenter! Så får vi bli enige i fellesskap og ikke kun jeg med "mine" meninger...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Ja, men hvis du virkelig synes synd i denne ungen, så er det bare å si det hvis dem spør hvorfor? Ungen trenger søvn...punktum! Her forsvarer du ikke deg selv, men du står opp for ungen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 Skjønner godt at det er tungt å måtte forsvare seg hele tiden. Angående bordet så hadde jeg nok bare flyttet det. Av og til er det lettere å få tilgivelse enn tillatelse Bra:) Det er alltid godt å få luftet ting alle tenker på i fellesskap! Hilsen førskolelærer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå