Gå til innhold

Har barna deres hatt venner på overnatting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Hva gjorde dere? Hvor lenge var dem der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 6-åring har en kompis som leeeenge har spurt om å ikke få lov til å min sønn på overnatting. Min sønn våkner veldig tidlig, mens denne gutten sover lenge - så har holdt litt igjen.

Var litt på gli, men så sier plutselig kompisen "Det er ikke noe å være redd for. Mor sier jeg får lov. Storebroren min er jo 14 år og passer godt på oss når mor og far skal ut".

Så her var det tilfelle at barna skulle være alene!!!! Nei takk!

Jeg venter til sønnen min spør selv.

Skrevet

Ja, naboungene lå her en natt i fjor. Da va de her fra barne-tv på lørdagen, fikk lørdagsgodt osv. De fikk sove på madrasser nedenfor sengene til barna mine, la seg kanskje litt senere enn vanlig, og det ble mye lek og fnising i sengene, men da de først sovnet sov de til neste morgen. Så fikk de frokost, lek og så tuslet de hjem til mammaen sin;)

De var da 3 og 4 år.

Men de bor i nabohuset, så de er her jo hver dag da...

Skrevet

ja men det er fettere, min sønn er bare 2 år, fetterne er 2 og 6. vi har vært i jumbo-lekeland, mcD, stranden(om sommeren), sett på film osv

Skrevet

Ja- har jenter på 8 og 9 så det har de hatt mange ganger:)

Husker ikke når de begynte med det, men de var nok rundt 4,5 tenker jeg.

Har alltid gått bra- ingen barn som har villet hjem eller noe-eneste er jo at det selvfølgelig blir sent natta da:)

Eneste vi "arrangerer" når de har gjester er feks å sette på en film, la de få litt snacks og slikt:) De vil som oftest ha pysjamasparty:)

Vanligvis har barna blitt hentet mellom 11-15 en gang. Kommer litt an på hvem det er, om de bor i nærheten osv.

Bare morsomt med små overnattingsgjester:)

Skrevet

Ja jenta mi har hatt venner på overnatting flere ganger fra hun var cirka 2,5 år. Det har egentlig vært fordi vi var barnevakt da, men for jenta vår var det jo venn på overnatting likevel.

Vi gjør vel i grunn stort sett det samme som når vi er alene. De leker, ser barnetv, spiser kveldsmat, steller seg på badet og vi leser eventyr på sengen. Blir som regel at de sovner litt senere da, de skravler og tøyser litt. Men det har pleid å gå veldig fint og barna har kost seg.

Skrevet

Takk for mange flotte svar :)

Sønnen min skal ha en venn av seg på overnatting til helgen. Blir aller første gangen vi har overnattingsgjest på 6 år. Jeg er bare litt usikker på hva jeg skal gjøre. Men filmkveld var en god ide. Skal kjøpe inn litt snacks og pålegg til helgen.

Krysser fingrene på at det går bra, og at gjesten kommer til å trives.

HI

Skrevet

Vår datter på 6 har det siste året hatt mange venner på overnatting og også overnattet hos venner mange ganger. Som regel begrenser det seg til en natt men noen ganger har det vært en helg.

I morgen drar vi på overnattingstur til en gapahuk i skogen. Da tar vi med oss en venninne av vår eldste datter også i tillegg til våre egne. Det går altid bra. Vi gjør som regel ikke så mye ekstra ut av det, vanlig middag, kveldsmat og høytlesing. Frokost og morgenstell om morgenen. Det eneste spessielle er at ungene ofte skravler en stund førde sovner.

Skrevet

Ok, da får jeg være litt obs på det.

Kryss fingrene for meg da :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...