Gå til innhold

Hvordan kan man selv kjenne om man har åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at noen hadde klart å kjenne dette selv, men hvordan kjenner man det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da skal du ha lange armer, lange fingre og liten mage. Og være ganske så myk i leddene. Du kan stå med ett ben på dolokket fex så du kommer til. Så fører du to fingre inn i skjeden så laaaaangt inn du bare klarer. Og der vil du mest sannsynlig støte på livmorhalsen. Den kan ligge langt bak, mot ryggen, eller være midtstilt, eller peke mere frem mot magen din. Konsistensen vil variere avhengig av hvor moden du er. Det varierer hvor lang den er, fra helt flat til 3 cm kanskje. I midten av den er det et hull, den berømte åpningen alle er interessert i. Fra 0- 3cm er det vel sannsynlig at den er i og med at du ikke er i fødsel. Får du en finger inn tilsvarer det 1 cm åpning, får du inn 2 tilsvarer det ca 3 cm.

Dette er vanskelig, særlig på seg selv. Og det er ikke helt gunstig heller å rote for mye oppi der.

Men lykke til, du kommer til å prøve ;)

Skrevet

Takk for svar, og ja, jeg kommer til og prøve ;) hehe

Skrevet

Jeg har prøvd, men min er visst så laaaangt inn at jeg ikke kommer til. hmph :P

Skrevet

Må du ta fingeren langt oppi der eller? Og er det "stengt" og hardt sånn at du ikke finner hullet dersom du ikke er moden? Hmm.. Spennende diskusjon. ;)

Skrevet

langt inn ja? Helt til bunns, kan ikke komme lenger inn. OG det er ikke lett med en diger mage i veien. Hvis det ikke er noe åpning kan du bare så vidt kjenne en liten grop i midten som du ikke får fingern inn i.

men man bør ikke sysle med slikt hjemme altså. Man kan i verste fall ha store blodkar i fosterhinnene som man kan ryke og få en ille blødning..... ikke bra. Og hvis man har placenta praevia må man for guds skyld holde fingrene unna.

Skrevet

Haha, syntes jeg ser en gjeng høygravide gærninger rundtomkring prøver seg på dette :-)

Jeg VET jeg ikke har tjans pga magen, så kommer ikke til å prøve, men lykke til alle sammen!

Skrevet

Har så lyst å kjenne, men tør ikke he he! Nå er det tross alt 4 uker til termin her, men alikevel, er jo spennende!

Skrevet

Ææææ....enkelte steder skal man bare ikke tafse.....

Skrevet

Nei, sånne ting syns jeg man bør overlate til dem som kan det altså.. Hadde aldri falt meg inn å "tafse" oppi der :)

Skrevet

Helt enig ;) La fagfolka gjør jobben sin! Jeg tør ikke prøve iallfall..

Skrevet

Nei, det er jo sant det at man skal jo være forsiktig med å "rote" for mye oppi der.. Men leste for en stund tilbake at det var ei som hadde kjent etter selv, så blei litt nysgjerrig selv da ;) hehe.. Har i underkant av 4 uker igjen til termin og er RIMELIG lei.. Masse falske rier som det ikke blir noe mer av og nedpress.. Tenkte at da kunne jeg muligens finne ut hvordan ståa var oppi der ;) hehe.. Et lite desperat innfall kanskje? :-p jaja, han kommer uansett ikke før han er klar som man sier ;)

Skrevet

Jeg er 7 dager OVER termin, å skal love deg at jeg er lei.. hehe.. men å rote oppi der, er det siste jeg vil gjøre selv - til tross for at jeg er et nyskjerrig vesen :)

Skrevet

Forstår deg godt;) Er nå i min uke 40 og tenk hvor lei jeg er? :( (og iallfall alle dem på overtid!)

Tror ikke at man bør bry seg for mye om åpningen for mange kan gå lenge med åpning før det skjer noe. Ble selv strippet da jeg ar 0,5 cm. Etterpå gikk slimproppen og uken etter hadde jeg 2 cm åpning og JM sa at jeg kom tilå føde den uken. Men her sitter jeg enda.. Ingenting har skjedd så langt, ikke så mye som en vond kynner :(

Skrevet

Dere har så rett så rett, jenter :) Han vil jo ikke komme fortere av den grunn om jeg kjenner etter på åpningen :-p hehe.. Bare en liten desperat innfallsvinkel herfra ;) Men er glad jeg skreiv innlegget fordet, så jeg kunne få noen fornuftige svar så jeg klarer holde fingrene av fatet likevel ;) hehe..

Skrevet

Alltså jag tar av mig hatten - här klaras det ju nästan inte torka ordentligt efter toa besök! Och när jm körde stripping igår kändes det ju ut som om hon hade hela armen inne!! Så det är nog ingen vits JAG provar!! Ha ha!

Skrevet

Men hvor skadelig kan det egentlig være, når man kan peise på med kjæresten uansett str han har på .... ;) hmmm....

Skrevet

han dytter jo bare på livmorhalsen, han klarer ikke brøyte seg vei INN i livmorhalsen og det gjør man med fingeren for å sjekke åpning. Så derfor kan finger gjøre mer skade enn penis.

Skrevet

Kan advare på forhånd, dette svaret inneholder "overtidshumor":

Kan jo hende om penis er ekstremt tynn og lang :) (med trykk på EKSTREMT) Men håper for din del at den ikke er det!

Skrevet

haha skrattar snart på mig födsel jag!! haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...