Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg skal muligens få meg silikoninnlegg, men gruer meg... har bestillt time til konsultasjon å alt! Hvor lenge må jeg være hjemme fra jobb? Hva skal jeg si på jobben? Jeg har ikke lyst at noen skal vite om dette, så hva sier jeg at jeg skal? Viss noen lurer på hvorfor jeg ikke vil fortelle det til noen, er at det ikke skal vises så godt at jeg har lagt meg under kniven. poenget for meg er ikke å få store pupper, men å få like store pupper! Dette er en privat sak for meg!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Jeg brukte litt tid på å komme meg igjen, 10 tror jeg.... Ta ut egenmelding. Vi har ihvertfall 8 egenmeldingsdager....
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Man har ikke rett til å bruke hverken egenmeldinger eller å få sykemelding når man selv velger å legge seg under kniven for kosmetisk kirurgi. Du må benytte ferie eller avspasering, evt søke ulønnet permisjon....
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg la meg under kniven for å få like store pupper. Fastlegen min mente at dette var noe mer enn "vanlig kosmetisk" kirurgi, og det var noe jeg trengte for å bli normal, så jeg fikk sykemelding. Husker ikke om jeg fikk 1,5 uke eller 2 uker, men sykemelding fikk jeg. Men hadde jeg gjort det kun for å få større pupper så hadde jeg ikke fått sykemelding. 1,5 uke trengte jeg ihvertfall, og etter det gikk det meste veldig greit utenom å løfte tungt, og løfte armene langt over hodet. Det kommer litt ann på hvilken jobb du har, om hvor lenge du trenger å være hjemme. Og ikke gru deg. Det å legge meg under kniven er noe av det beste jeg har gjort. Selvbildet er mye bedre. Puppene er fortsatt ikke heeeelt like, men mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Disse 10-14 dagene, hvor hemmet var dere da? Var dere fullstendig sengeliggende, eller var det mulig å pusle litt hjemme så på et par smertestillende?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Hvis det er stor forskjell på dem og du sliter med det,så får du dette dekket gjennom trygdekassen. Gå til din fastlege du. Kjenner ei som gjorde det..fikk på sykehuset å gjort det. Ble sykemeldt 3 uker..det tar laaang tid før man blir bra! %%%
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Tror det er veldig individuelt. Jeg opererte meg for 4 mnd. siden. Jeg har ikke hatt noe vondt. Skjønner ikke hva alle snakker om =P Men jeg har allikevel måtte følge rådene som jeg fikk, dette for å få best mulig resultat. De anbefaler 1 eller 2 uker fri fra jobb, alt etter hvilken jobb du har. Jeg som sekretær ble anbefalt å være hjemme nærmere to uker pga. mye bevegelse på armene. Nå hadde ikke jeg noen jobb akkurat da, så jeg trengte ikke tenke på dette med sykemelding. Men vanligvis får man ikke dette for en slik operasjon. Så jeg var ikke hemmet i det hele tatt, noe som egentlig gjorde det litt vanskelig siden jeg ikke hadde noen smerter som begrenset meg. Lykke til! Jeg har heller ikke gjort det for å få store pupper, å jeg er bare så fornøyd! =D
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Jeg har tatt silikon og gikk da på skolen dagen etter. Ikke noe problem. Verker litt men det får man da virkelig tåler. Sykemelding i 2-3 uker? For noen pingler. Tok fettsuging sist på em fredag og tilbake til normal hverdag mandag. Men noen er kanskje mer pysete.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Ute etter å provosere eller? Tipper egentlig det.. Noen har faktisk veldig vondt, silikon kommer også an på om du legger over eller under muskel. Dessuten så skal man ikke være hjemme bare fordi det gjør vondt. Man skal ta det med ro fordi man tross alt har vært gjennom en operasjon. Mye bevegelse kan føre til blødninger. Det vil man vel ikke ha. De rådene er jo for at man skal få et pent resultat, helst uten komplikasjoner
LINDA*** Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 men hva slags oppfølging får man/bør man ha? Er det nye innlegg etter 10 år f.eks? Får man smertestillende tabletter i etterkant forresten?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 Noen klinikker sier at de har garantier på at de skal vare livet ut nå. Klinikken jeg var på lover ikke det fordi de ikke mener at det stemmer. Men virker ikke som det er noen klar 10 års grense lengere (som jeg hørte mye om for noen år siden). Protesene blir jo bare bedre og bedre Inn til konsultasjon, bestille time, operasjon, så tlf. konsultasjon om det ikke er noe spesielt dagen etter operasjon. Så er det en kontroll 6 mnd. etter operasjonen. Man får smertestillende og flere typer medisiner før inngrepet. Man får også smertestillende og kvamlestillende til dagene etter operasjonen. På mitt ark sto det at man burde trappe ned etter 2- 3 dager. Da skal man ikke ha så store smerter at man trenger tabletter lengere.
LINDA*** Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 ok men får man tilbud om nedbetaling hos klinikken, eller må man ha pengene i sin helhet med en gang? Delbetaling...? Eller no.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 først og fremst må du jo få fri fra jobben, man MÅ være hjemme i en uke tror jeg, men de annbefaler 2, har du en jobb med mye tunge løft osv, annbefaler de 4, fordi man skal ikke løfte tungt eller løfte armene over skuldrene på 4 uker!! og har du ikke ferie å ta av, må du ta permisjon utenlønn, eller avspasere(med mindre du har mye timer i pluss). jeg var på jobb igjen etter en uke, da jeg var heldig å hadde mulighet til det. jeg tror ikke du behøver å måtte si akkurat hvorfor du skal ha fri, for det har dem ikke noe med. du får finne på en god historie;) PS er du like heldig som meg, er det ingenting å grue seg til, jeg hadde gjort det igjen =)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #14 Skrevet 8. september 2011 Jeg hadde skikkelig vondt i 1 uke, tilsammen 2 uker før jeg var helt fin jeg hadde sagt opp jobb og hadde sommerferie, men hadde trengt to uker fri fra jobb. Kunne knapt løfte armene en stund.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 21.42 her! jeg tok under brystmuskelen. fikk 1 morfin og 58 paralginforte(har 20 igjen)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #16 Skrevet 8. september 2011 jeg fikk 20.000 i lån av klinnik,så hvis man har bevis på at man har fast inntekt så får man det rente fritt det første året dersom du betaler alle regningene på tiden.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #17 Skrevet 9. september 2011 Tuuuusen takk for alle svar! setter stor pris på det! tror jeg skal ta meg en prat med fastlegen.. problemet er at vi nettopp er flyttet og jeg har en fastlege jeg aldri har truffet før! men skader ikke å prøve da... det er det at puppene er skjeve som gir meg komplekes så muligens er di behjelpelige me sykemelding:o) Tror jeg kommer til å gjøre det viss alt ordner seg med fri/sykemelding! Det står ikke på pengene..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #19 Skrevet 9. september 2011 Har ei venninne som har tatt silikon, og hun tok 14 dager ferie. Du har ikke krav på sykemelding ved kosmetiske operasjoner du velger selv å ta, men om du får det dekket av nav får du selvfølgelig også sykemelding. Snakk med fastlegen din du.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2011 #20 Skrevet 9. september 2011 Jeg tok operasjonen en fredag, lå hjemme lørdag og søndag og gikk på kontoret på mandag. Det var litt vondt men det gikk. Her i familien var far, sønn og jeg like flate så jeg spesialbestilte små innlegg (150gr) for å ha NOE der fremme. Det var viktig for meg også å ikke få digre pupper, det skulle helst ikke vises, og jeg er kjempefornøyd med at jeg har gjort det! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå