Gå til innhold

Når ble dere "dere selv" der nede etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det 7 uker siden fødselen og alt virker normalt. Eneste er at jeg fortsatt har vondt i lysken og litt nedover i lårene. Er i grunn samme smerte som jeg hadde da jeg gikk gravid. Kjennes ømt/forslått/gangspærre-aktig ut.. Når forsvinner dette? For det gjør vel det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å pliis svar på denne noen! lurer fælt.

Skrevet

ikke enda:(

Og gutten er tre mnd... ble sydd og der er det litt strammere. de første 6 ukene kjentes det ut som noe holdt på og falle ut:( men det har heldigvis gått seg til. Vet ikke om det noen gang blir helt normalt igjen jeg?

Skrevet

Dette tror jeg er veldig individuelt. Jeg fødte for 1 uke siden og følte vel egentlig at alt var greit allerede dagen etter fødsel. Sånn var det også forrige gang jeg fødte. Men jeg har ikke sydd noen av gangene, så kanskje derfor jeg ikke har noen problemer? Blør også veldig lite, så alt i alt lite "ettersymptomer".

Skrevet

5-6 mnd etter fødsel... 2.grads rifter og bekkenløsning... Men sikkert VELDIG individuelt, så ikke la dere skremme av det... Kan være et tips med østrogenholdige stikkpiller i tilfelle det er rødt og sårt. Får de reseptfritt på apotek, og ble anbefalt det av gyn, går fint ann å bruke selv under amming.

Skrevet

Jeg hadde også masse plager i etterkant. Men jeg hadde fått en bakterie der nede. Hadde også vondt i symfysen og når jeg tisset. Fikk noen øvelser av naprapat for å trene opp kjernemuskulaturen pluss antibiotika for bakterien. Nå 3 mnd etter er jeg mye bedre! (veldig viktig med kniping der nede). Bruker også østrogen, krem, ikke stikkpiller. En gang i uken. Kan føre til at du får litt mindre melk, derfor lurt og ikke bruke for ofte.

Skrevet

Ble klippet og sydd i to lag, men var relativt ok etter en ukes tid sånn smerte messig og i forhold til å kunne gå på do og sitte uten å få vondt. Fikk beskjed om at jeg var sydd veldig fint og at en knapt kunne se jeg hadde født en unge da jeg var på 6 ukers kontrollen, så heldig der. Men kjenner nok arrvevet en del når jeg har sex med mannen, så det er jo ikke 100% som før, men ingenting galt. Så var vel "i orden" igjen etter 3 - 4 uker tror jeg.

Skrevet

Hei. Mini er 4,5 Mnd. Og jeg følte meg fin veldig tidlig denne gangen. Ble sydd pga revning. Men d kjentes fort bra ut. Så her var sexlivet i full gang etter 4 uker:-p

Med eldste jenta tok d litt lenger tid pga litt vondter. Og da ble jeg også sydd, men klippet. Så kan være forskjellig fra fødsel til fødsel. Og hvertfall forskellig fra person til person. Kjenner ei som ennå kjenner litt etter 8 år!

Skrevet

Med førstemann (ble tatt med tang) ble jeg både klippet og fikk en tredjegrads ruptur som måtte sys på operasjonssal. Hadde store smerter i 5-6 uker etter fødsel og fryktelig nedpress som førte til at jeg knapt kunne stå og gå, og selv sitte rett opp og ned på en stol var vanskelig. Siste stinget forsvant etter 6 uker, men var fortsatt ømt i noen uker til. Var vel først etter 3-4 mnd at jeg følte at det meste var i orden igjen.

Med andremann ble jeg klippet og fikk en liten ruptur i tillegg. Det var ømt et døgn eller så og ellers ikke noe særlig problem. Straks stingene var borte etter noen uker kjentes alt i grunnen som før.

Skrevet

Jeg ble klippet (pga styrtfødsel, så vevet fikk ikke tid til å tøye seg ordentlig). Ble sydd (men aner ikke hvor mange sting). Var først etter 3 mnd jeg følte at ting var bra der nede, men sex har ikke vært smertefritt før etter 7mnd.

Skrevet

Jeg fikk bare 2 pyntesting, som jeg ikke kjente noe til etter ca 8-9 dager. Den forslåtte følelsen kommer bare når jeg beveger meg og er aktiv. Klarer enda ikke gå i "fullt tempo" uten at jeg kjenner denne ømheten. Syns det er litt rart når jeg var veldig heldig med fødselen, alt gikk så fint. Hm, håper sånn det blir bedre!

Skrevet

Glemte helt å takke alle som svarer på tråden min!! :)

Skrevet

Jeg fødte for 6 uker siden, ble klippet og sydd to steder og trykket på meg en relativt ulekker hemorroide. Så jeg følte meg mørbanka i flere uker etterpå. Nå begynner det imidlertid å normalisere seg. Stingene har forsvunnet, hemorroiden har trukket seg greit sammen og jeg hadde min første joggetur tidligere denne uken, uten at det ble så voldsomt ubehagelig etterpå.

Fødselen var kjapp, og jeg tror det spilte inn på hvor mørbanka jeg følte meg etterpå. Forrige fødsel var mye mer langvarig og jeg følte meg reparert mye fortere "der nede". (På den annen side: Resten av kroppen var jo i mye bedre form etter den kjappe fødselen, ble jo ikke like sliten av 3-4 timers fødsel kontra et-døgn-fødsel:)

Skrevet

3 uker var alt normalt hos meg. Sydde 10 sting. Hadde også kraftig bekkenløsning i svangerskapet, men den forsvant 2 dager etter fødsel.

Skrevet

Jeg var ganske fin igjen til 6 ukers kontrollen. Hadde sydd en del, men alt var fint;) Jeg gjorde masse knipeøvelser og bekkenbunnstrening før fødsel, tror personlig at det hjalp;) Føler at det meste er på stell nedentil nå 5 mnd senere. Sånt er veldig individuelt, noen er fine igjen etter noen uker og noen er fine igjen etter ca1 år:) Snakk med en gynokolog hvis du er usikker;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...