Gå til innhold

Vanlig at foreldre er med på brudeparbildene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det bare var forlovere som var vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hos fotograf. Men er veldig vanlig å ta bilde med foreldre utenfor kirken f.eks.

Forlovere

Søsken

Foreldre

Skrevet

det er ikke vanlig.

(jeg jobber hos fotograf)

Skrevet

Viste denne tråden til svigerforeldrene mine nå. Men det hjalp lite gitt:(

Huff, skulle ønske ting var litt enklere til tider!

Takk for svar.

Hi

Skrevet

enten sier du klart i fra at det er uaktuelt. eller så sier du at skal de være med skal dine foreldre være med og.

er jo bare å la dem være med på 1 bilde, og så får de stikke.

personlig hadde jeg nektet.

Skrevet

Visst de insisterer, så måtte de pent betalt for det!! Fotografbilde altså...

Med foreldre utenfor kirka/tinghuset/hvor det nå måtte være, tatt av en vanlig god amatøtfotograf, er vel greit og vanlig... Vi gjor iallefall det...

Skrevet

Alt bare raser sammen for meg her nå:( klarer ikke slutte og grine.

Har stengt meg inne på badet. ( vet, kjempeteit)

Men nå har svigers styrt hele planleggingen av bryllupet vårt. Å jeg har nesten ikke lyst til og gifte meg lenger:(

Jeg elsker og ordne til fest og dekorere og pynte. Men det gjør svigermor også. Så dette har hvert en lang og hard prosess.

Fordi hun mener at bryllupet til hennes barn skal følge samme tradisjon som hennes bryllup. Jeg har gått med på mye av det for og slippe krangling og i god tro om at alt skal bli bedre.

Det hele toppet seg da hun mente jeg skulle bruke hennes brudekjole fra tidlig 80-tallet! Det gjør jeg IKKE for og si det sånn.

Men, nå er alt planlag og klart. Over halvparten V bryllupet er svigers-stil. Og jeg blir så lei meg av og tenke på at dette er noe jeg skal gjøre en eneste gang i livet, å så har jeg ikke fått det akkurat sånn som jeg vil.. Og nå, forlanger de og være med til fotografen, fordi de har deltatt og gjort så mye i planleggingen.. Føler på meg at jeg vil bli straffet for dette resten av livet:(

Måtte bare få det ut..

Skrevet

da gjør du om på de tingene de har planlagt i sin stil, og sier ikke noe til noen... hva er det som er "deres" stil ved bryllupet deres?

du blir nødt til å sette foten ned. si klart i fra at de ikke skal, under noen omstendigheter, være med på bildene. og at det skal være "belønning" fordi de har vært med på planlegging er glemmesak da dere ikke har bedt om hjelp..

skjønner meg ikke på de som lar seg overkjøre av svigers...

Skrevet

Hvis ikke den kommende ektemann stiller seg bak dama si og backer opp, skjønner jeg godt at det er lett å føle seg liten!

Du får unnskylde at ikke alle er like sterke og bastante som deg.

Lurer forresten på hvor brudgommen er oppi alt dette?

Er han helt mammadalt som lar mora styre alt?

Skrevet

herregud.... for et svar 15.03.

skjønner ikke at noen lar seg overtale til å gjøre ting man ikke vil ved bryllupet sitt! stå på ditt!

hva er det som ikke er som du vil ha det? og hvor er mannen din oppi dette her?

Skrevet

Hvorfor vil du gifte deg inn i den familien?

Her viser svigermor klart og tydelig at det er hun som bestemmer og det vil hun fortsette med for alltid om du ikke nå før du blir gift setter deg i respekt.

Det er deres bryllup og hun eller noen andre har ingen rett til å bestemme noe som helst.

Skrevet

Hvem sier noe om å la seg overtale?

Om svigermora er en person som brauter seg frem og ingen sier henne mot, er det som sagt lett å bli liten.

Hva var galt med svaret mitt?

Skrevet

Min kommende mann har hele tiden stått

bak meg. Og har sagt klart ifra at de ikke skal blande seg så

mye inn, fordi han vet hvor mye jeg har gledet meg. Jeg aner ikke hvordan, men de har klart og få han til og synes synd på

moren sin, fordi hun har en uhelbredlig sykdom, bor hun bruker

mot han til det ytterste. Derfor han har ikke sagt noe mer.

Har sagt klart ifra at jeg skal ha det må

min måte. Men så har hun hele tiden klart

og vri det om så det bli nærmest sånn henne vil ha det. Må hele tiden inngå kompromiss for og ikke havne i krangel.

Det er jo ikke familien jeg vil gifte meg med. Det er den herlige mannen. Uff, hvorfor skal alt være så vanskelig:(

hi

Skrevet

Jeg tror hun har fanget opp at du er konfliktsky, og bruker det til sin fordel.

Sett deg på bakbeina et par ganger, skrik ut alt du må etterpå om du føler for det, men for guds skyld jente, vær litt Bridezilla! Vis svigerdama at DEG kødder man ikke med.

Skrevet

Du har så rett 15:36. Men det er bare det og klare og gjennomføre det:(

skal prøve så godt jeg kan:) takk for svar. :)

hi

Skrevet

Bløtkakekjole fra 80-tallet hadde vært noe HIHI....

Min svigermor var også inn og foreslo at jeg kunne låne min kommendes svigerinnes 80-talls kjole, for 10 år siden!! Men det var vel fordi hun fikk panikk på mine vegner, når brudekjolen ikke var på plass 2 mnd før.... Silken var forsatt i utlandet tilogmed!! Hihi... Skulle få låne den gulnede hårpynten, som den andre svigerinnen min også hadde lånt... Makan til gjenbruk...Jeg gifter meg bare EN gang!!

Hadde nok alliert meg med noen flinke pyntevenninner og laget det så som DU vil ha det!! Om så du må hive det meste av svigermors... Nekte henne tilgang til selskapslokalet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...