Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg er gravid og kan ikke jobbe på min arbeidsplass. Jeg jobber egentlig heltid på et fast objekt. Arbeidsgiver sliter med å tilrettelegge jobben 100%, så han har plassert meg på et oppdrag som varer i 14 dager. Når dette oppdraget er ferdig, er det uvisst hva som kommer til å skje. Kanskje jeg må vente en mnd før et nytt oppdrag på 14 dager dukker opp. Kan arbeidsgiver gjøre dette? Eller har jeg krav på å få noe fast når jeg får svangerskapspenger? Er ikke så gøy å ikke vite noe som helst, må alltid omstille meg og sette meg inn i nye arbeidsoppgaver.. blir veldig stresset av å ikke vite noe om hvor lenge ting varer og når jeg kan få noe nytt. Trenger litt hjelp til hva som er mine rettigheter.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for deg. Hvis det ikke er mulig å få til, så får du svangerskapspenger (sykemeldt kanskje) før du går i permisjon. Jeg jobbet til sjøs da jeg ble gravid. Kunne ikke reise ut lenger enn til ca 4 -5mnd påvei, pga sikkerheten ombord. Jeg ordnet selv med jobb i land, men hvis ikke så kunne jeg gått hjemme til permisjonen begynte, og samtidig få full lønn. Var hvertfall slik for en venninne av meg. Hun var i akkurat samme situasjon, men det var ikke jobb til henne i land. Så hun fikk full lønn fra hun var 4mnd påvei, og til hun gikk over i permisjon. Hadde tatt en prat med nav hvis jeg var deg. Hadde hvertfall ikke stresset om arbeidsgiver ikke fant jobb til meg, det er faktisk arbeidsgivers ansvar, så lenge du er fast ansatt da. Her er en link til nav. Ikke lest den så grundig selv. Meget mulig ting har endret seg de siste årene.. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå