Tante Blås Squaw Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 (Følgende er et leserinnlegg i Rogalands Avis, signert Tom B. Erichsen. Det har versert på diverse nettfora samt blitt opplest på Misjonen på P4. Enjoy.) Synden i Eden og dagens problemer. Kvinnen brakte synden til Jorden da hun tok til seg av det forbudte eplet, og synden har vært blant oss siden. I våre dager manifesterer synden seg gjennom blant annet klimaendringer og en feilslått ernæringspolitikk, og det er utrolig at ingen politikere eller forskere setter fingeren på det egentlige problemet: kvinner i arbeidslivet! Før den industrielle revolusjon var mannen yrkesaktiv, og aktiviteten var i småskala bedrifter og enkeltforetak med svært begrensede utslipp. De stor krigene tvang fram ennindustriell produksjon, og kvinner så sitt snitt til å trenge seg inn i arbeidslivet. En kan velm på sett og vis anta at de to store krigenes omfang ble muliggjort nettopp av dette. Etter krigene hadde denne synden gitt kvinnene blod på tann, og flukten fra hjemmet ikke bare fortsatte men eskalerte, slik at omtrent alle kvinner i dag likestiller seg med mannen og forsøker å ta hans plass i den tidligere guddommelige ordning. Hva medfører dette? Ikke bare er produksjonen direkte mangedoblet, og således utslippene gjennom dette, men transporten av millioner av kvinner medfører også atter en eksplosiv økning i utslipp. Dette forsterkes i tillegg av at kvinner ofte har gamle og forurensende biler, og har et kjøremønster som ytterlige forverrer dette. Et annet aspekt er at resten av familien tvinges over på ferdig- og hurtigmat som også produseres på miljømessig uheldige måter. Dette medfører også den store grad av feilernæring en ser blant menn og unge i dag, med vektproblemer og dårlig tannhelse. Et av mange andre negative aspekter ved dette er jo behovet for barnehager og den transport dette medfører. Er så dette nødvendig når vi ser på skadevirkningene? Familienes økte forbruk går i all hovedsak til luksusforbruk og annen synd, som igjen er forurensende. Reising, kafébesøk (som medfører at unger ikke lærer å gå), kino, kosmetikk og moteklær. Et forbud mot kvinner i arbeidslivet ville ikke bare løst klimaproblemene i verden over natten, men også gjort slutt på barnehagekøer og unødvendig kjøring, halvert bilparken og gitt familiene ett sundere kosthold. Andre goder for samfunnet ville vært lavere pensjonsforpliktelser, færre slismisser, færre alenemødre, flere innvandrere i arbeid og mindre homofili. Jeg håper politikerne nå vil ta dette seriøst opp og løse problemene med dagen synd.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hahaha! Denne går videre på e-post til et par selekterte individer i min omgangskrets. Takk, Squawen!
Tante Blås Squaw Skrevet 7. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2011 Du kan takke Johan Golden og Atle Antonsen som spredde den via Misjonen, hehe! :oD
Magia Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Underholdende, ja! Men samtidig utrolig trist og skremmende at mennesker kan mene slikt fullt og helt, og med hele sitt hjerte..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Hadde Are Kalvø skrevet noe slikt, hadde samtlige lesere skjønt det var et kåseri - (og et veldig godt et sådan) Sliter med å skjønne at det ikke er det som er ment med innlegget:) Folk kan da ikke seriøst går rundt med slike forskrudde tanker:)?? Eller?
Magia Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Dessverre er det noen som mener sånt som står her, i fullt alvor. Jeg har en mor bla a, som kunne skrevet noe lignende, bare nevnt ordet 'synd' litt oftere. Trist, men sant! Om akkurat dette innlegget er ment seriøst, vet jeg jo ikke men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå