Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Jeg har en gutt som jeg tror er helt gjennomsnittelig. Hver gang jeg hører om barn på samme alder som kan mange ord, så er det jenter, så derfor lurer jeg på dette.
2010 Mammaen Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Nei, det er ingen myte. De fleste studier som er gjort på dette viser at jentene ligger foran gutter i språkutviklingen.. Her er noe resultater fra en norsk studie http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/utvikling/article508854.ece
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Ja, der fikk jeg svar på det! Jeg har et inntrykk av at min forstår veldig mye, men han sier ikke mye for det. Jeg syns språkutvikling har blir et intresant tema nå. Hi
Magia Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 Det er vel litt slik at jenter er før gutter på en del området, inkl. språk. Men ingen regel uten unntak. Min gutt på 1,5 er kjempeflink til å snakke. Gjentar alt vi sier, og det ramler ut 2-3 nye ord daglig. Han gjør seg veldig godt forstått i barnehagen, og har blitt en skikkelig skravlebøtte.
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Som Magia sier; ingen regel uten unntak. Ser i bhg til min datter at jentene som regel er litt tidligere ute med språk, men ser samtidig at de guttene som har eldre søsken også ofte er ganske tidlig ute.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Jenter er gjennomsnittlig tidligere ute med språket enn gutter - det betyr ikke at alle jenter er tidligere ute enn alle gutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå