Gå til innhold

Flere andregangs her?


Vinterbarn og høstbarn?

Anbefalte innlegg

Jeg testet nylig positivt gitt og lillegutt er bare 8 mnd nå snart! Helt uvirkelig, nesten mer happy og spent nå enn første gangen..merkelig! Jeg er 6 uker i dag, har ingen symptomer og der er nok med på å gjøre det hele veldig uvirkelig... Vi leker litt med tanken på å gi ultralydbilde i julegave til familien men da er jeg jo 22 uker på vei så vil nok være vanskelig å skjule..hihi...

Spørs om det blir en storerbror body på lillegutt i stedet :)

 

Hvordan var din følelse da du oppdaget at du var gravid med nr 2? Og var det stor forskjell fra ditt første svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også andregangs :) Har ei snuppe som blir 4 i november så blir litt aldersforskjell, spennende å se om det blir mye sjalusi... ;)

 

Jeg er også mye mer spent denne gangen, kansje fordi 1. gang ikke var planlagt i det heeele tatt og det var litt styr ;) Så langt er svangerskapene ganske forskjellig, nå er jeg bare sulten og har fått masse kviser, forrige gang var jeg bare kvalm ;)

Kul ide med storebror body da, blir sikker morsomt å se reaksjonene ;))

 

Har ikke planlagt helt hvordan vi skal si det, men lurte på om Ava skulle få fortelle det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 2 her også :) Har ei jente som blir 2 år i november.

Plannlagt, men det gikk mye raskere enn jeg hadde trodd :) Sist brukte vi nesten ett år. Denne gangen gikk det egentlig på første ordentlige forsøk. Har ikke brukt prevensjon etter forrige fødsel, men fikk ikke tilbake mensen før det hadde gått et år og den har ikke blitt regelmessig før nå i sommer. Og da satt den gitt :)

Jeg har fortalt det til den ene søsteren min, mamma og en god venninne. Ellers får resten vente en stund enda :)

 

Og Ava, vi skal jo møtes på barsel i Førde i mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også andregangs.Har også en sønn som blir 4 i november. Gleder meg veldig til dette =)

 

Tror det kommer til å bli helt annerledes enn sist, da var jeg alene om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er også andregangs, tror ikke jeg er lengre enn 4-5uker.

har ei snuppe på 14mnd, blir gøy med en til:) veit ikke hvordan vi skal fortelle det. sist sa vi det på julaften, alle fikk hver sin lapp ved middags bordet hvor det sto det de ville bli for nurket vårt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også andregangs. Jenta mi er 2 år nå og er nesten 3 når lille spiren kommer til verden. Helt fantastisk følelse å være gravid med nr 2, og symptomene kom veldig fort syntes jeg. Var kvalm allerede i uke 3...trodde nesten ikke at det var mulig. Hadde lite symptomer i forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så artig å lese at vi er så mange! Og det er sikkert fler ;) Jeg er bare dødstrøtt og sliiiiten....ellers ingen plager/symptomer. Var det samme med nr 1 men da var jeg bittelitt kvalm innimellom og fikk ganske ømme pupper i starten. Glemmer stadig at jeg er gravid for jeg kjenner det ikke på kroppen. Deilig det da, men samtidig litt kjedelig for det blir så uvirkelig! Lurer litt på om samme symptomer tyder på samme kjønn....det blir spennende å se.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fra før som ble født mai-10 (16 mnd), så det blir akkurat to år mellom ;) Jeg er trøtt og kjenner det noen gang i bekkenet, kjenner også at livmora holder på å strekke seg når jeg f.x. reiser meg for fort. Men ikke så mye plager enda, bare 4-5 uker på vei;) håper det holder seg sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg venter også nr to:) Har en gutt på to og et halvt fra før så det blir tre år og noen mnd mellom dem. Av symptomer er det både likt og ulikt forrige. Tidligere kvalm denne gangen, men bare brekker meg ennå uten at noe kommer opp så kan hende spyinga kommer på samme tid. Mye mer halsbrann og mindre ømme pupper denne gangen! Blir spennende å se hvordan det utvikler seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i natt, lillemor på 14 mndr skal bli storesøster i mai:) vi hadde planlagt d, men at d skulle gå så ført hadde vi vel ikke trodd:) Jeg hadde vært inne hos jenta vår, da jeg fant ut at jeg liksågodt kunne ta testen da. Samboer visste ik at jeg hadde kjøpt test, tok test før ei uke siden, den vår negativ, dermed vår jeg egentlig overbevist om at d vår noe annet,men valgte å teste en gang til. Samboer hadde bursdag idag, så jeg tuslet stille ned i stua, og pakket liksågodt testen fint inn i gavepapir:) jeg fikk selvsagt ik sove etterpå, gledet meg til reaksjonen. Jeg filmet d hele, og han ble så glad, fineste bursdagsgaven en Kan få lån man vel trygt si!:) jeg er rundt 5 uker på vei tenker jeg. Kjenner litt klinger i rumpa og lysken. I tillegg er jeg veldig trøtt,som sist. Jeg skyldte på barnehagestarten til jenta vår, hun har nemlig sovet dårligere etter oppstart, og jeg har vært i seng sånn rundt halv ti om kveldene..tipper graviditeten spiller en rolle den også!:) Ja,ja, da var vi jaggu igang igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnolia (nr 2 på vei)

andregangs her og - blir akkurat to år imellom - begge første uka i mai :)

6-7uker, og magen er umulig å skjule, hehe....ikke hemmelig lenge nei... gleder oss veldig og synes jeg har fått en veldig god tid med gutten vår, men er også veldig glad for at han får søsken han kan ha glede av, med ikke altfor stort aldershopp :) Gleder meg veldig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei jente på to år, så her blir det nestrn tre år imellom de to. Er 5 + 1 i dag og begynner å merke at jeg blir veldig fort sliten. Litt demotivert på jobben i dag og litt oberfølsom.... Slitsomt. Men det går vel over om noen uker. Slapp unna den verste kvalmen med nr 1 og håper på det denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også testet positivt :-) Har en gutt som blir 2 i november. Tenkte også å kjøpe en sånn "jeg skal bli storebror"-body. Tenkte kanskje å legge et bilde av ham med bodyen som profilbilde på fb også (men ikke på leeenge enda). Er vel ca. 4 uker i dag.

 

Når kom symptomene deres? Sist hadde jeg svært lite symptomer. Har bare hatt litt svimling og "urolig" følelse i kroppen enda (som godt kan komme av spenninga og gleden), men er jo tidlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn som blir 2 år i november, så han blir storebror på min bursdag i mai neste år( har termin da, enn så lenge). Er 7 uker idag, og et trøtt og fryser på kveldene. Begynner å kjenne det i korsrygg allerede og bekken, men startet med knipeøvelser og endret treningsprogrammet å fort testen var positiv :)

 

Håper dette svangerskapet blir bedre enn forrige gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 2:) Er bare 4-5 uker på vei og merker lite til det.

Hatt litt følelsen av menssmerter bare. Jeg har en gutt som blir storebror dersom alt går bra. Ask fyller 2år i november. Gleder meg veldig over graviditeten! Like spennende som sist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr.2 på vei her også. Har en sønn på 7 om noen dager og er veldig spent på neste! IKM i dag og tydelig positiv test for to dager siden, så håper bare den klorer seg fast! Var ikke planlagt sist og var alene så og si fra dag 1 så dette blir en helt annen opplevelse. Selv om jeg storkoste meg sist blir det fint å dele det med noen :-)

Foreløpig er jeg veldig sulten og litt kvalm, og sist var jeg stort sett å finne med hodet i do de tre første mnd. så håper det blir bedre denne gangen.

Ble VELDIG glad for positiv test, klarte ikke slutte å smile :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir d også barn nr 2 :) har fra før ei jente på 20 mnd.

Eg håpa jo at d denne gang hadde klaffa og begynte å kjenne etter om eg hadde noen symptomer, også da mensen ikke kom. Tok en test og den viste at eg ikke var (trodde eg då), ventet en dag til men ingen mens. Tok da en test til for at eg sjøl skulle slappe litt av, i d eg skulle kaste den ser eg at d var to streker :) klarte å finne den andre testen eg tok dagen før og så at d va ein svak strek nr to der også, men at eg har gått for fort i svingene der gitt. Ble jo super happy og ringte samboer som var på jobb :)

 

Er jo ikke mange ukene på vei nå da, men litt småkvalm, håper dette svangerskapet blir som d forgje, da blir d bare kvalme i noen få uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også andregangs; har en datter på 2,5. Foreløpig termin i beg av mai, så da blir det ca 3,4 år i mellom.

 

Jeg ønsket meg flere barn, så jeg ble glad da jeg testet positivt, men samtidig er det jo skummelt! Alltid todelt, slike store hendelser i livet. Blir spennende å se hvordan eldstemann reagerer, og hvordan familiekonstellasjonen vil utvikle seg. Håper vi klarer å ivareta begges behov integriteter, og at de får et godt og nært forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...