Gå til innhold

Oppdattering etter legekontroll, 6. dagen på overtid.. (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var altså jeg ferdig med overtidskontroll hos fastlegen min.

Håpte i det lengste at jeg ikke skulle "rekke" den timen, pga. fødsel - men der tok jeg feil.

Det hele begynte med at han var 45 min. forsinket, og jeg - som har sovet ekstremt dårlig i natt - var skikkelig hormonell og sliten. (ikke et veldig godt utgangspunkt for en konsultasjon mao.)

Alle prøvene var fine, både urin og HB (har slitt med lav HB hele svangerskapet og mange UVI'er, 2 av dem med GBS) Men når han målte blodtrykket, viste det seg at undertrykket var blitt ganske høyt.

Han ringte til KK Haukeland, der jeg skal føde, for å høre hva som var videre gang i graviditeten. Joda, de ville jeg skulle til ny kontroll på fredag (hod fastlegen) grunnet blodtrykket (fare for svangerskapsforgiftning) og overtidstime hos de får jeg ikke før den 13.september!!

Ble ganske skuffet, da jeg har lest at en fødsel senest (SENEST!) skal settest igang på dag 294 (nye retningslinjer for hele landet) men jeg kommer ikke til kontroll før dag 294.. Å skal jeg tro all den "positive" omtalen KK har fått i det siste, nettopp pga. hvordan de behandler overtidskvinner, så går jeg vel ennå lengre over før de setter noe i gang..

Huff, ble langt dette - og ikke så optimistisk akkurat.. Håper alle dere andre har en litt bedre dag, og at ting snart skjer for alle som nærmer seg termin (å ikke minst vi som går på overtid!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff a meg!

Men du! Det kan jo faktisk hende det starter av seg selv før fredag!

Og hvis blodtrykket ditt stiger ytterligere og du har andre tegn på Sv. skapsforgiftning, kan de ikke vente såååå lenge!

Da lager du bråk! Eller får noen i familien din til å gjøre det for deg;)

LYKKE TIL!!;)

Skrevet

Nei, dette synes jeg var dårlig rett og slett!! I følge de der retningslinjene skal vel alle få tilbud om overtidskontroll på sykehuset 7 dager over termin og den fødendes ønsker skal tas med i vurderingen om man skal sette igang fødselen eller ikke........trodde jeg......

Får håpe det starter av seg selv da, ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

Har ingen andre tegn på sv.sk.forgiftning (heldigvis), å det er klart jeg skal ringe føden om jeg tror ting endrer seg :)

Ble bare så skuffet etter timen, for hadde planlagt å spørre om han kunne sjekke åpning/modning. Men når alt ble så hektisk, og jeg var så hormonell - så ble det ikke noenting av.. (dumme hormontroll!)

Skrevet

Nej hade jag varit dig så hade jag klagat extra och om det blir värre ringa in direkte till föden! Så får de höra DIN röst och inte legen sin!!!

Jag läste i de nya retningslinjerna att de ska ta hänsyn till mors inställning och tycke om igångsättning - och den tror jag inte han framförde på telefon idag eller?

god kram!!

Skrevet

Var slik jeg hadde forstått retningslinjene også.. Men, ser ikke ut som det var riktig. Håper bare så inderlig at jeg slipper å gå helt til overtidskontrollen! En uke til i denne kroppen, å jeg kommer til å gå på veggene..

Skrevet

Kanske du ska söka lite på nätet och se om det står om kontroll på 7:e dagen - är det så hade jag ringt föden och tatt det upp med de. Och krävt det!

Men kanske lätt att vara hård när det inte gäller en själv.. :0)

Skrevet

Huff jeg og du har hatt en tøff dag idag nosferia :( signerer de andre over her - du skal vurderes skikkelig dag 7, samt undersøkes vaginale for å vurdere modning og fremgang . Er ikkE du 1 gangs også ? D er hardt å svelge idag .. 6 dager over og kroppen er sliten pga lite søvn og masse smerter:( nesten så mista tro på at d skal bli noe mer i s hele tatt .. At magen må eksplodere til slutt :/ jeg sender deg en klem .. Ikke at d hjelper men jeg skjønner hvordan du har d !!!:/ i morgen er d min tur i ilden , kontroll kl 10 men jeg vet jeg ikke blir igang satt pga alt car normalt mandag og jeg ønsker ay fødselen skal starte naturlig som de 2 andre.. Håper du føder i dette øyeblikk om ikke rett før !! Xxxxxxx fingre for deg <3

Skrevet

Joda, jeg er 1.gangs, å ingen har sjekket modning eller noe her i gården - så vurderer å bestille meg en time hos privat jordmor på fredag. Litt enklere å snakke med kanskje..

Ang. de nye reglene for overtidig svangerskap: Problemet er vel heller at det er "retningslinjer" og ikke lovbestemt at slik skal det være.. så sånn sett, så har vel KK alt på sitt tørre..

Er bare sliten og trøtt i dag - så nå skal jeg prøve å ta meg en liten høneblund, å når jeg våkner skal jeg være blid som en sol :)

Takk for all oppmuntring! :D Dere er fantastiske å ha! Ikke all frustrasjon og bekymring man har lyst å dele med sin kjære samboer heller! (stakkar)

Skrevet

Vet ikke hva man kan kommentere til dette... Er utrolig at vi gravide ikke blir tatt mer på alvor!! Heia Haukeland! Jeg spurte legen om hun kunne sende meg på overtidskontroll på voss. Hun skulle prøve på det.

Er 1 dag på overtid i dag. Skal til legen da jeg er 6 dager på overtid. Da skal hun bestille time på haukeland. Skulle vist bare ta en til to dager å få time?? Synes det høres litt merkelig ut?

Heldigvis er formen min utrolig bra:) Og jeg er ikke noe særlig lei i det hele tatt. Har svært få venner og familie som maser om baby:) Bortsett fra min mor da, hun går meg på nervene.... Herregud.. jeg gir beskjed når det skjer noe.. slutt å mas!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...