Gå til innhold

Hvordan få bort "bestemor" armer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 16kg på kort tid.

Og armene mine.... herregud sie bare jeg !

Det ser ut som skikklig dau hud.

Når jeg vinker til meg selv i speilet, vinker fette tilbake hehe.

Hvordan skal jeg trene det bort ?

Jeg vurderer å kjøpe sånn stort hjemmegym di har på ellos.

For å begynne med styrke trening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter grevinnearmer ;)

For å få det bort, så må du bare legge på deg igjen, tenker jeg. Eller operere.

Det kan hjelpe å trene litt. Ta tiden til hjelp kan også hjelpe på, for huden kan trenge litt tid på å trekke seg sammen :)

Skrevet

Huden vil krympe litt etterhvert.

Men tung styrketrening på armene hjelper godt. da blir det ihvertfall fastere under huden.

Skal du trene hjemme anbefaler jeg treningsstrikk. Den kan brukes til mye og er veldig billig.

Skrevet

Du kommer langt med et sett med manualer for å bygge opp muskler under huden, men det vil nok ta tid før du ser gode resultater dersom du har mye løshud. Jeg gikk selv ned ca 15 kg i fjor, og hadde også litt slaskete armer med noe grevinneheng (men ikke veldig mye løshud). Nå er armene mine slanke og veltrente og helt uten heng i det hele tatt :-) Da har jeg trent relativt tung styrke for armene i ca 8-9 måneder.

De to øvelsene som vel går mest på triceps, altså der grevinnehenget er, er vel kick-back og en annen jeg ikke helt vet navnet på.

Kick-back går ut på at du hviler ene håndflaten og kneet på en passe høy benk, men du holder en manual i andre hånden (begynn med 2-3 kg). Løft armen slik at overarmen ligger langs siden av overkroppen, mens underarmen og hånden henger rett ned. Løft så underarmen bakover til hele armen er strak, og slipp den langsomt ned igjen. Gjenta slik at det blir ca 12 ganger. De siste 3-4 løftene skal være tunge! Er de ikke det, så bør du bytte til en tyngre manual.

Den andre øvelsen går ut på at du tar en manual i ene hånden, stiller deg passe bredbent foran et speil (for å se at du gjør øvelsen riktig) og hever armen med manualen i over hode. Ta den andre hånden og grip om overarmen på armen du holder i været, dette for å gi stabilitet til armen under øvelsen. Senk så underarmen som holder manualen langsomt bakover til manualen berører øvre del av ryggen din. Løft underarmen igjen til den er strak, senk, løft osv. 12 ganger her også, og samme som på kick-back, du skal skjelve på de siste 3-4 løftene, ellers er manualen for lett.

I tillegg bør du jo trene biceps, men den øvelsen regner jeg med at du kan ;-) Bare pass på å holde albuene godt inn mot kroppen. Og skuldrene (en manual i hver hånd (1-2 kg i starten) og løft utover til skulderhøyde, senk rolig, løft igjen osv) Om du trener armene slik 2-3 dager i uken, og hele tiden øker på med mer vekt når du kjenner at du klarer det, så vil du nok se gode resultater etterhvert. Du kan også velge litt lettere vekter, og ta 3 x 12 øvelser. Da skal første settet være tungt, men gjennomførbart, på det andre skal du skjelve litt på de 1-2 siste, og siste gangen skal du måtte anstrenge deg for å fullføre 12.

Skrevet

HAHAHAHHA! GrevinneHENG, heter det! Måtte bare rette opp i alle de rare forslagene du fikk....

Du kan ikke trene bort heng. Det får du bare operert bort. Hadde du hatt LITT hud, kunne du trent litt styrke, som vekter, og fyllt ut huden med muskler. Men er det mye, er jeg redd du må operere de bort.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...